کنسرت سال نو ارکستر فیلارمونیک وین با پیام امید، صلح و برادری

با همکاری
کنسرت سال نو ارکستر فیلارمونیک وین با پیام امید، صلح و برادری
Copyright euronews
Copyright euronews
نگارش از Katharina Rabillonیورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ریکاردو موتی: «ما شادی، امید، صلح، برادری و عشق را به ارمغان می آوریم. موسیقی فقط یک حرفه نیست بلکه یک ماموریت برای بهتر کردن و ارتقای جامعه است.»

ارکستر فیلارمونیک وین به رهبری ریکاردو موتی، پولکاها، والس‌ها و مارش‌های مشهوری را در تالار طلایی موسیقی فرهاین به مناسب سال نو میلادی نواختند.

دانیال فروشوئر، مدیر ارکستر فیلارمونیک وین در آغاز این کنسرت گفت: «بعنوان سفیرموسیقی و همراه با موتی رهبر ارکستر می خواهیم از طریق کنسرت پیام امید و خوشبینی به جهان بفرستیم.»

این کنسرت بدون حضور فیزیکی مخاطبان اما با پخش در سراسر جهان برگزار شد. قلب این کنسرت را موسیقی سلسله اشتراوس و معاصرانش تشکیل می داد.

ریکاردو موتی، رهبر ارکستر می گوید: «این فقط موسیقی خوشبیانه نیست بخاطر همین این موسیقی در امسال معنایی بسیای عمیق تر دارد، زیرا موسیقی اشتراوس، موسیقی شادی و خوشحالی و همچنین موسیقی غم و دلتنگی است.»

دانیال فروشوئر، مدیر ارکستر فیلارمونیک وین می افزاید: «واقعا خوشحالم که ما می توانیم آهنگسازانی را معرفی کنیم که در زمان برادران اشتراوس زندگی می کردند و موسیقی می نوشتند که با وجود تشابهات، متفاوت بودند.»

از میان آنها یکی آهنکساز اتریشی فرانس فون سوپه است که برای اپرای «شاعر و دهقان» مشهور است.

دانیال فروشوئر، مدیر ارکستر فیلارمونیک وین می افزاید: «یک تکنوازی ویولنسل داریم که لحظه بسیار ویژه ای برای من است. می بینم که رهبر ارکستر تقریبا حرکتی نمی کند و اجازه می دهد ویولنسل بنوازند. ملودی واقعا زیباست و تمام فضای آن لحظه در دست موزیسین و اعتماد به او است.»

ریکاردو موتی همچنین می گوید: «در طول ۵۰ سال، من سه نسل از ارکستر فیلارمونیک وین را دیده‌ام. هنگامی که من کارم را در سال ۱۹۷۱ شروع کردم، هنوز نوازندگان قدیمی بوند که با افرادی چون توسکانینی، فورت ونگلر و برونو والتر کارکرده بودند. بنابراین باید بگویم که من این سنت موسیقی و بیان وینی را از آنها آموختم، این صدای مخملی را که فیلارمونیک وین دارد اد آنها آموختم که رد جهان بی نظیر است.»

ریکاردو موتی در ‍پایان کنسرت گفت: «ما شادی، امید، صلح، برادری و عشق را به ارمغان می آوریم. موسیقی فقط یک حرفه نیست بلکه یک ماموریت برای بهتر کردن و ارتقای جامعه است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ارکستر فیلارمونیک وین زندگی ما را برای همیشه تغییر داده است

صدای سحرانگیز «جوناس کافمن» با موضوع عشق همراه با فیلارمونیک وین

رقابت فینالیست‌های جایزهٔ هربرت فون‌کارایان برای رهبر ارکستر جوان