اپرای بانوی گمراه، این‌بار با ملکهٔ اینستاگرامی پاریس را تسخیر کرد

با همکاری
اپرای بانوی گمراه، این‌بار با ملکهٔ اینستاگرامی پاریس را تسخیر کرد
نگارش از Katharina Rabillonیورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

کارگردان بر صحنه اپرا، جهانی از شبکه‌های اجتماعی آفریده که تجسم میل میلیون‌ها نفری است که می‌خواهند صفحهٔ کسی را دنبال کنند، کسانی که می‌خواهند محبوب و مورد توجه باشند.

ویولتا، قهرمان زن اپرای بانوی گمراه یا لاتراویا، با اجرایی در پاله گارنیهٔ پاریس، حالا در شمایل یک ملکه اینستاگرامی به قرن بیستم ویکم پا گذاشته است.

پرتی یِندی خوانندهٔ سوپرانوی اهل آفریقای جنوبی که برای اولین بار نقش ویولتا را ایفا می‌کند، خوش درخشیده و اجرای بنجامین برنهایم، خوانندهٔ تنور فرانسوی نیز در نقش محبوب او تماشایی است.

یندی: «او زن مدرنی است که با قواعد خودش زندگی می‌کند. او پای زنانگی و سبک زندگی‌اش می‌ایستد حتی وقتی جامعه، این کار را غیراخلاقی می‌داند. او نماد آزادی است.»

به تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

در اجرای سیمون استون از اپرای معروف جوزپه وردی،‌ ویولتا یک شخصیت تأثیرگذار اینستاگرامی است؛ مستقل و مسلط به چند و چون دنیای مجازی. او بر صحنه، جهانی از شبکه‌های اجتماعی آفریده که تجسم میل میلیون‌ها نفری است که می‌خواهند صفحهٔ کسی را دنبال کنند، کسانی که می‌خواهند محبوب و مورد توجه باشند.

بنجامین، برنهایم معتقد است که این رویکرد واقعا موفق بوده و نشان می دهد که این اپرا بی‌زمان است. جوزپه وردی، پاریس را به‌عنوان صحنهٔ داستانش برگزید و برای نقش اول آن از ماری دوپلِسی، اشراف‌زادهٔ فرهیختهٔ پاریسی الهام گرفت.

بنجامین برنهایم می‌گوید: «می‌توان در پاریس قدم زد و بسیاری از این مکان‌ها را دید، می‌شود سالن‌های مهمانی اشراف آن زمان را تصور کرد. این داستان واقعا پر از تاریخ و احساس است. ماری، خودش چند باری به تماشای همین اپرا هم آمد. خواندن در اپرا گارنیه واقعا جادویی است. فضای اینجا کمی شبیه داستان‌های پریان است. تصور کنید این سالن در این سالها چه خوانندگانی را به خودش دیده است.»

پرتی یندی دربارهٔ اجرای این اپرا در پاریس می‌گوید: «اجرای این اپرا در پاریس،‌ آن را خیلی واقعی‌ می‌کند، در خیابان‌ که راه می‌روم، خودم را جای او می‌بینم که همین‌ جاها قدم زده است.»

پرتی یندی، عمیقا با سفر احساسی ویولتا و پایان غم‌انگیز آن همراه می‌شود. و می‌افزاید: «در زندگی شخصی‌ام با مسائل بسیاری روبرو شده‌ام، مسائلی که بسیار سخت بوده‌اند. تجربه کردن این لحظات به من کمک می‌کند تا بفهمم که ویولتا احتمالا در زندگی شخصی‌اش از چه سختی‌هایی گذر کرده است.

نمایش بانوی گمراه، یا لاتراویاتا اثر جوزپه وردی تا ۱۶ اکتبر همچنان در تالار اپرا گارنیهٔ پاریس اجرا خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

زن بی‌خانمان متروی لس‌آنجلس نخستین اُپرای رسمی خود را اجرا کرد

رقابت فینالیست‌های جایزهٔ هربرت فون‌کارایان برای رهبر ارکستر جوان

جایزهٔ هربرت فون‌کارایان برای رهبر ارکسترجوان؛ مرحلهٔ نیمه‌نهایی