آفرینشهای یک هنرمند آفریقای جنوبی از ضایعات پلاستیکی

آفرینشهای یک هنرمند آفریقای جنوبی از ضایعات پلاستیکی
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

موبونگنی بوته لزی در استودیویی در شهر ژوهانسبورگ از هیچ، آثاری دیدنی می آفریند. اشیای پلاستیکی دور انداخته شده مانند بسته بندی مواد غذایی، ابزار کار

آگهی

موبونگنی بوته لزی در استودیویی در شهر ژوهانسبورگ از هیچ، آثاری دیدنی می آفریند.

اشیای پلاستیکی دور انداخته شده مانند بسته بندی مواد غذایی، ابزار کار این هنرمند ۴۹ ساله آفریقای جنوبی است. او با ذوب کردن این مواد، آثار هنری آبستره در اندازه بزرگ می سازد. بوته لزی کار با پلاستیک را از مدرسه هنر شروع کرده و می گوید هدفش جلب توجه دیگران و ارائه هنری متفاوت است.

او می افزاید: «در گذشته آبرنگ و وسایل دیگر در نقاشی را تجربه کردم. ولی احساس می کردم رشد نمی کنم یا به سد بر می خورم. می خواستم توجه ها را جلب کنم. برای اینکه می دانستم در حرفه ای قدم می گذارم که حتی برای تامین زندگی هم که شده، باید موقعیت ویژه ای داشت.»

بافت سخت پلاستیک در این آثار، خشونت زندگی در شهرک های آفریقای جنوبی را تداعی می کند. کاربرد وسایل بی استفاده برای تصویر کردن انسانهای فراموش شده، هنر بوته لزی را متمایز کرده و همچنین تاثیر اقدامات مخرب بشر بر محیط زیست را نشان می دهد.

کارابو گولنگ دادا، منتقد هنری در آفریقای جنوبی می گوید قربانیان اصلی تغییرات آب و هوایی مردم فقیر، زنها و کودکان هستند، اهمیت کار بوته لزی در این است که این افراد را نمایندگی می کند و ضمن دادن آگاهی، به آنها امید می بخشد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«تجربه مُد ووگ» در دوبی؛ معرفی طراحان نوظهور

هجوم هواداران به بریتنی اسپیرز در جریان سفر او به اسرائیل

آیا ارزش زنان در هند از گاو کمتر است؟