استونی؛ ترکیب موسیقی سنتی و مدرن در «هفته موزیک تالین»

استونی؛ ترکیب موسیقی سنتی و مدرن در «هفته موزیک تالین»
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

هفتمین دوره جشنواره موزیک “تالین” در تالین، پایتخت استونی برگزار شد. بخشی از برنامه اصلی این رویداد سالانه که بمدت یک هفته برگزار می شود، اجرای

آگهی

هفتمین دوره جشنواره موزیک “تالین” در تالین، پایتخت استونی برگزار شد. بخشی از برنامه اصلی این رویداد سالانه که بمدت یک هفته برگزار می شود، اجرای کنسرتهای خانگی است: مردم درهای خانه هایشان را بروی هنرمندان و استعدادهای جدید موسیقی می گشایند تا در آپارتمانهایشان بطور رایگان برنامه اجرا کنند.

هلن سیلدنا، مدیر “هفته موزیک تالین” می گوید که موسیقی در خون استونیایی ها جاری است. وی می افزاید: «موسیقی از قرنها پیش بخشی از فرهنگ و تاریخ ماست. همه “انقلاب آواز خوانی” را که منجر به استقلال استونی از شوروی شد، می شناسند. مردم ما عیدها و سالگردها را با آواز خواندن جشن می گیرند.»

اینگرید لوکاس، یکی از هنرمندانی است که در جشنواره امسال برنامه اجرا کرد. وی در کنسرت خود، آوازهای سنتی استونیایی و آوازهای مدرن را ترکیب می کند. وی استونیایی تبار است و در سوییس زندگی می کند.

لوکاس درباره ریشه های موسیقی اش می گوید: «همه چیز از درون من می آید. من زاده استونی هستم. ریشه هایم در اینجاست. ساز درام نماینده بخش مدرن وجودم است و از زوریخ می آید، جایی که در آن زندگی می کنم. می خواهم موسیقی ام، ترکیبی از طبیعت، سنت و مدرنیته شهری باشد.»

برندان وان والش، نوازنده بلژیکی ویولون سل، در فستیوال “تالین” نشان داد که با موسیقی کلاسیک هم می توان رقصید. وی درباره سبک کارش می گوید: «جوان هستیم و از این نوع موسیقی لذت می بریم. آنگونه که می خواهیم، لذت می بریم. پس بدنبال این نباشید که ما را به سالنهای کنسرت، کنار آدم های پیر و سردمزاج با لباس های پر زرق وبرق ببرید. موسیقی ما را در میهمانی و پارتی ها گوش کنید.»

گروه پاپ سوئدی “هوریکین لاو” یا عشق طوفانی یکی دیگر از گروههای موسیقی بود که امسال در جشنواره “تالین” حضور داشت. این گروه شش نفره از مالموی سوئد، از سه سال پیش ترانه هایی ساخته و در شهرهای مختلف هم کنسرت برگزار کرده است.

ماریا نوت از شمال استونی می آید و نوازنده ویولن است. وی در برنامه ای در هفته موزیک “تالین” اجرا کرد، روی صحنه با ابزارهای الکترونیکی موسیقی میکس کرد و با همراهی ویولن، لایه های مختلفی موسیقی را ساخت. ماریا نوت به زودی دومین آلبوم خود را ضبط خواهد کرد و در تابستان امسال در شهر های مختلف کنسرت اجرا می کند.

هفته موزیک “تالین” با ۲۰۵ هنرمند از ۲۶ کشور برگزار شد و روز ۲۵ مارس (پنجم فروردین ماه) به کار خود پایان داد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«تجربه مُد ووگ» در دوبی؛ معرفی طراحان نوظهور

هجوم هواداران به بریتنی اسپیرز در جریان سفر او به اسرائیل

آیا ارزش زنان در هند از گاو کمتر است؟