به دنبال حمله هوایی به کاخ کرملین؛ روسیه از استقرار اولین واحدهای ضد پهپادی خود خبر داد

یک سرباز روس در رژه روز پیروزی در مسکو به تاریخ نهم مه ۲۰۲۳
یک سرباز روس در رژه روز پیروزی در مسکو به تاریخ نهم مه ۲۰۲۳ Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این واحد که اصطلاحا «یگان کنترل آسمان» نام دارد عمدتا متشکل از افسرانی است که در مناطق تحت اشغال روسیه در اوکراین خدمت کرده‌اند.

آگهی

به دنبال افزایش نگرانی‌ها در خصوص حملات پهپادی به داخل خاک روسیه، مقامات شهری دومین شهر بزرگ روسیه روز جمعه اعلام کردند که پلیس سن‌پترزبورگ یگان ویژه‌ای برای سرنگون کردن هواپیماهای بدون سرنشین تشکیل داده است.

پلیس شهر سن‌پترزبورگ گفت که این اقدام «در راستای ایجاد محدودیت‌هایی در عملیات هواپیماهای بدون سرنشین در سن‌پترزبورگ» صورت می‌گیرد.

پس از حملات پهپادی در خاک روسیه، از جمله حمله هواپیماهای بدون سرنشین رهگیری شده به کرملین، مقامات امنیتی روسیه در بیش از چهل منطقه از کشور از جمله سن پترزبورگ، محدودیت‌هایی برای پروازهای هواپیماهای بدون سرنشین اعمال کردند. 

این واحدهای جدید همزمان با سالروز جشن پیروزی اتحاد جماهیر شوروی بر آلمان نازی در جنگ جهانی دوم، در روز ۹ مه فعالیت رسمی خود را آغاز کرده‌اند.

پلیس سن‌پترزبورگ در ادامه آورده است که «پنج تیم دونفره از تک‌تیراندازها و دو گروه مسلح به تفنگ‌های الکترومغناطیسی ضد پهپادی، در پشت بام ساختمان‌ها در مرکز شهر، مستقر شده‌اند. چندین پست زمینی نیز وظیفه رصد بیشتر را بر عهده دارند و جوخه‌های سیار برای شناسایی اپراتورهای پهپاد در خیابان‌ها گشت‌زنی می‌کنند.»

حمله پهپادی به کاخ کرملین

پس از حمله سوم مه به کرملین، که مسکو از آن را به عنوان سوء قصد به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه یاد می‌کند، مقامات روسیه به طور فزاینده‌ای نسبت به هواپیماهای بدون سرنشین حساسیت نشان داده‌اند. اوکراین هر گونه نقش داشتن در این حمله پهپادی را رد کرده است.

در مسکو، سازمان‌های مجری قانون علاوه بر وسایل نقلیه عبوری، افراد را در خروجی‌های مترو، ایستگاه‌های قطار و فرودگاه‌ها بازرسی می‌کنند تا مبادا با خود ادوات پروازی حمل کنند.

بسیاری از شهروندان روس‌ به دنبال وضع ممنوعیت پرواز پهپادها در مناظق یاد شده، انبوهی از پهپادهایی را که در اختیار داشتند، برای فروش آگهی کرده‌اند و همین امر موجب شد تا قیمت‌ها با افت دو تا سه برابری همراه شوند.

ویدئوهای رژه روز پیروزی امسال در روسیه، افسران تا دندان مسلحی را نشان می‌دهد که در پشت بام‌های مشرف به میدان کاخ کرملین تجهیزات راداری در دست دارند و گروه‌های دیگری از تک‌تیراندازان نیز در امتداد رودخانه گشت‌زنی می‌کنند.

از زمان آغاز تهاجم مسکو به اوکراین، زیرساخت‌های انرژی و نظامی روسیه مورد حملات پهپادی قرار گرفته است. کی‌یف تاکنون به طور رسمی مسئولیت هیچکدام از این حملات را بر عهده نگرفته است، ولی در مواردی به دست داشتن در این حملات اشاره کرده است.

دو پهپاد در اوایل ماه جاری میلادی بر فراز کرملین بدون ایجاد آسیب جدی منهدم شدند.

کرملین اوکراین و ایالات متحده را مقصر این حادثه می‌داند که هر دو دست داشتن در این موضوع را رد کردند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«سرنگونی ۴ جت و هلی‌کوپتر بر فراز روسیه»؛ لوکاشنکو بلاروس را به حالت آماده‌باش درآورد

تحولات جنگ اوکراین؛ کی‌یف: موشک مافوق صوت روسیه را با سامانه پاتریوت آمریکا سرنگون کردیم

حمله به سالن کنسرت مسکو؛ چهار متهم با صورت‌های زخمی در دادگاه حاضر شدند