قاضی یونانی حکم استرداد سه خلبان ترکیه را صادر کرد

قاضی یونانی حکم استرداد سه خلبان ترکیه را صادر کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

قاضی دادگاهی در آتن روز سه شنبه حکم استرداد سه خلبان ارتش ترکیه را به این کشور صادر کرد.

آگهی

قاضی دادگاهی در آتن روز سه شنبه حکم استرداد سه خلبان ارتش ترکیه را به این کشور صادر کرد. این در حالیست که یک روز پیش از آن، یک قاضی در همین دادگاه درخواست استرداد ترکیه در مورد سه نظامی دیگر را رد کرده بود.

وکیل مدافع این سه خلبان ارتش ترکیه دربارۀ وضعیت جسمی و روحی آنها می گوید : « آنها خیلی خسته هستند، از نظر روانی هم بهم ریخته اند و افسرده شده اند. آنها فکر نمی کنند که باید در بازداشت و زندان باشند و این مساله هم بر شرایط روانی آنها تاثیر گذاشته است. آنها در مرز از دست دادن امیدشان هستند.»

این هشت نظامی ارتش ترکیه در نخستین روزهای کودتای نافرجام در این کشور توانسته بودند خود را با یک هلی کوپتر به اسکندریه در یونان برسانند. قرار است دو نفر دیگر از این گروه روز پنجشنبه در مقابل قاضی دیگری در این دادگاه حاضر شوند و در مورد استرداد یا رد این درخواست از سوی ترکیه تصمیم گرفته شود.

این هشت نفر که از دولت یونان درخواست پناهندگی کرده اند از سوی دولت ترکیه به خیانت، تلاش برای قتل رئیس جمهور ترکیه و سازماندهی کودتا متهم هستند و سازمان های مدافع حقوق بشر می گویند در صورت بازگشت به ترکیه جانشان در خطر است.

وکیل مدافع این سه خلبان تقاضای تجدید نظر در حکم صادره کرده است و قرار است دیوان عالی یونان در مورد حکم نهایی تصمیم بگیرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

خلبان یونانی پس از هفته‌ها پنهانکاری به قتل دلخراش همسرش اعتراف کرد

تلاش برای حل اختلافات دیرینه یونان و ترکیه؛ اردوغان در سفر تاریخی به آتن وعده گشایش «دوران جدید» داد

انتخابات محلی ترکیه؛ زورآزمایی سیاسی اردوغان با امام‌اوغلو و حزب رفاه نوین