نخست وزیر بریتانیا درباره اتهامات مالی توضیح داد

نخست وزیر بریتانیا درباره اتهامات مالی توضیح داد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا روز دوشنبه در نخستین جلسه مجلس نمایندگان پس از تعطیلات عید پاک، به ابهاماتی که به تازگی درباره فعالیت اقتصادی، درآمد

آگهی

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا روز دوشنبه در نخستین جلسه مجلس نمایندگان پس از تعطیلات عید پاک، به ابهاماتی که به تازگی درباره فعالیت اقتصادی، درآمد و پرداخت مالیاتش مطرح شده پاسخ داد. نخست وزیر بریتانیا تلاش کرد تا از شفافیت مالی خود دفاع کرده و با برطرف کردن تردیدها، تصویرش را در افکار عمومی بریتانیا بازسازی کند.

آقای کامرون در این جلسه با خطاب قراردادن رئیس جلسه گفت: «ادعاهایی غیر واقعی و بسیار آزاردهنده علیه پدر من مطرح شده است. می خواهم مستقیم به آن بپردازم. سرمایه گذاری در وهله نخست در خارج از کشور صورت گرفته بود زیرا عمدتا تجارت با ضمانت دلار صورت می گرفت. بنابراین مثل بسیاری از صندوق های سرمایه گذاری تجاری دیگر این کار توجیه دارد که در یکی از مراکز تجارت با دلار چنین کاری صورت گیرد. برخی پرسیده اند اگر این اعتماد قانونی بوده پس چرا شما همه سهام خود را در ژانویه ۲۰۱۰ فروختید؟. من همه سهام خود را در آن سال فروختم زیرا نمی خواستیم با هیچ مساله ای در رابطه با تضاد منافع رو به رو شوم.»

دفاع نخست وزیر بریتانیا از فعالیت اقتصادی پدرش و نیز اعلام اینکه همواره از مدافعان مبارزه با فرار مالیاتی بوده است، جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر را به عنوان مهمترین جریان مخالف دولت قانع نکرد.

رهبر حزب کارگر سخنان خود را علیه آقای کامرون اینگونه آغاز کرد: «از نخست وزیر بابت دیدگاه والایشان در این سخنان تشکر می کنم. قطعا این آموزش هنر خود را به آن راه زدن بود. این یک رسوایی است که نیمی از شرکت ها در اراضی خارجی بریتانیا، توسط موسسه موساک فونسکا ثبت شده اند. حقیقت این است که بریتانیا در قلب صنعت امتناع از پرداخت مالیات در جهان است. این یک رسوایی ملی است.»

نخست وزیر بریتانیا درخصوص فعالیت اقتصادی پدرش از طریق گریزگاه های مالیاتی که پس از افشای «اسناد پاناما» مطرح شد تحت فشار بوده است. پدر نخست وزیر بریتانیا، از مشتریان شرکت موساک فونسکا بوده، با این حال طبق قوانین بریتانیا وی مرتکب جرم نشده است.

برخی از نمایندگان پارلمان از جمله رهبر حزب کارگر اعلام کرده اند که اسناد پرداخت مالیاتشان را منتشر می کنند. آقای کوربین شش روز پیش، متعهد به انتشار اسناد درآمد و پرداخت مالیاتش شد ولی هنوز چنین اقدامی نکرده است.

نخست وزیر بریتانیا شنبه شب گزارش پرداخت مالیاتش را منتشر کرد. با این حال منتقدانش همچنان درخصوص اعلام دقیق درآمد آقای کامرون تردید دارند. سخنگوی نخست وزیر پیشنهاد کرده که وزیر خزانه داری و نیز «وزیر خزانه داری کابینه سایه» مدارک پرداخت مالیاتشان را منتشر شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بافتنی‌های پشمی مادربزرگ ۹۴ ساله و شگفتی‌هایش

نخستین حضور عمومی پادشاه بریتانیا بعد از اعلام ابتلا به سرطان

عکس دستکاری شده دیگری از کیت میدلتون؛ همسر ولیعهد با تصویر ملکه بریتانیا چه کرده است؟