کلان‌شهر؛ سفری به سفرهٔ هزار رنگ غذاهای چینی در شانگهای

کلان‌شهر؛ سفری به سفرهٔ هزار رنگ غذاهای چینی در شانگهای
Copyright 
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلب
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

«میگوی سوخاری با گوشت خرچنگ غذای اصیل شانگهای است. گوشت خرچنگ طعم ملایمی دارد و میگو هم تازه و آبدار است. ترکیب این دو نمادِ آشپزی شانگهای است.»

آگهی

این برنامهٔ کلان‌شهر به دنیای طعم‌های مختلف آشپزی در شانگهای چین می‌پردازد. جشنوارهٔ خوراک (یا فستیوال قرمه) شانگهای فرصتی استثنایی است برای آشنا شدن با انواع غذاهای این ابرشهر چین.

اولین ایستگاه ما بازار تیان‌ژافان است؛ هزارتویی از دکه‌ها و مغازه‌های اغذیه‌فروشی چینی که غذاها و سس‌های متنوعی در آن یافت می‌شود. هزاران بازدیدکننده هر روز از این کوچه‌ و دالان‌های باریک رد می‌شوند.

به تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

سوفیا که از رم می‌آید می‌گوید:‌ «از اینجا خوشم می‌آید چون هرچه می‌خواهم اینجا پیدا می‌شود، گوشت، ماهی، نان و ماکارونی، آنهم با طعم‌های شور و شیرین و تند... وقتی اسم غذای چینی می‌آید معمولا فقط به کوفته‌ خمیری و برنج فکر می‌کنیم اما غذای چینی خیلی متنوع‌تر از اینهاست.»

هتل سنتی چینی که دانگو نام دارد غذای دریایی خاص شانگهای را سرو می‌کند. هُنگ شینگ یو، سرآشپز رستوران این هتل می‌گوید: «میگوی سوخاری با گوشت خرچنگ غذای اصیل شانگهای است. گوشت خرچنگ طعم ملایمی دارد و میگو هم تازه و آبدار است. ترکیب این دو نمادِ آشپزی شانگهای است. البته کیک برنج و دیم سام هم داریم.»

دیم‌سام، نوعی کوفتهٔ خمیری کوچک است که درونش را با گوشت یا سبزیجات پر می‌کنند و بعد پخته می‌شود. اردک سرخ شدهٔ چینی که بسیار معروف است، در شانگهای با آتش ذغال تهیه می‌شود که و طعم بسیار خاصی دارد. در کنار غذای سنتی چینی، می‌‌توان در شانگهای غذاهای ترکیبی را هم دید که با الهام‌گیری از آشپزی غربی تهیه می‌شود.

شانگهای در شب بسیار رنگارنگ است. کشتی‌های تفریحی روی رودخانه هوانگپو، که از وسط شهر می‌گذرد، در حرکت اند. باغِ سنتیِ یو هم در شب با رنگهای مختلف می‌درخشد و می‌توان در دلش در فرهنگ و سنت چینی غرق شد و البته دلی هم از عزا در آورد. 

هم‌رسانی این مطلب

مطالب مرتبط

نتایج تحقیق تازه: خوردن غذای چرب و ناسالم برای مغز نیز مضر است

اردک پکن خوراکی که با چوب درخت هلو و گلابی آماده می‌شود