ریاض، پایتخت عربستان، از دریچه دوربین یورونیوز

ریاض، پایتخت عربستان، از دریچه دوربین یورونیوز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

ریاض یکی از شهرهای در حال توسعه خاورمیانه است. شهری که بسرعت رشد می کند و سعودیها سرمایه زیادی برای تبدیل آن به یک شهر مدرن در نظر گرفته اند. ساختمانهای مدرن در بسیاری از چشم اندازهای شهری به چشم می خورند.

بر خلاف انتظارات مدرن بودن شهر کاملا شما را شگفت زده می کند. جمعیت ریاض در کمتر از 50 سال از 150 هزار نفر به پنج میلیون تن رسیده است. اما یکی از چیزهایی که همچنان ماندگار است بازارهای عتیقه مشهور این شهر است.

در این بازار قدیمی عتیقه جات، بسیاری از اقلام را در حراج می توان بخرید. از ظرفهای قدیمی گرفته تا لباسهای قدیمی. بازار قدیمی در کانون اولیه تشکیل ریاض قرار دارد. اما در ریاض در تلاش برای مدرنیته، بخش بزرگی از محله های تاریخی اش را از دست داد.

در دهه های اخیر، حکومت بر آن شده است تا برخی از مهمترین میراثهای معماری و باستانی شهر را بازسازی کند.

مانند قلعه مسمک یا همان پادشاه عبدالعزیز، پدر عربستان سعودی مدرن. سایتی تاریخی که عموم می توانند از آن بازدید کنند.

دیگر ساختمان در حال بازسازی، کاخ پادشاهی است. این کاخ در محله تاریخی ریاض جایی که موزه ملی نیز قرار دارد واقع شده است. در میانه های قرن بیستم، شهر سازی ریاض که توسط امریکایی ها انجام شد به همان نسبت مانند شهرهای نوی شکل همان شهرهای نوظهور امریکایی را گرفت.

در دهه هشتاد میلادی، مقامات عالیرتبه ریاض تصمیم به تغییر ساختار شهر، به شهری مدرن تر و بافضای سبز بیشتری کردند. شهر سازی شهر از آنزمان متحول شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آیا به دنبال ورزش‌های زمستانی آدرنالین محور هستید؟ به این استراحتگاه در قفقاز بزرگ سر بزنید

ترمیم خانه‌های قدیمی و بام‌های گالی‌پوش برای تقویت گردشگری در ژاپن

سیروسفر در ژاپن؛ مردمانی که در هماهنگی با طبیعت زندگی می‌کنند