کدام کشورهای اروپایی بهترین عملکرد را از نظر دورکاری دارند؟

افزایش نرخ دورکاری در برخی از کشورهای اروپایی
افزایش نرخ دورکاری در برخی از کشورهای اروپایی Copyright کانوا
Copyright کانوا
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که هلند در میان کشورهای اروپایی بیشترین درصد حقوق‌بگیرانی را دارد که دورکار هستند.

آگهی

یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که هلند در میان کشورهای اروپایی بیشترین درصد حقوق‌بگیرانی را دارد که دورکار هستند.

همه‌گیری کرونا یک تغییر اساسی در شمار کارمندان دورکار ایجاد کرد. قرنطینه و محدودیت‌های ایجاد شده برای مهار کرونا ادارات و شرکت‌ها را مجبور به اتخاذ سیاست‌های کاری انعطاف‌پذیر کرد.

شرکت ریموت (Remote) در گزارشی به بررسی شاخص‌های مختلف دورکاری در سراسر اتحادیه اروپا از آغاز همه‌گیری کرونا در سال ۲۰۲۰ تا پایان سال ۲۰۲۲ پرداخته است.

بنا به تحقیقی که این شرکت انجام داده است در سال گذشته به طور متوسط در سراسر اتحادیه اروپا ۳۰ درصد از کارمندان از خانه کار کرده‌اند، اما در همین بازه زمانی در بریتانیا کمی بیش از ۱۵ درصد کارمندان دورکار بوده‌اند.

گروه ریموت همچنین با استفاده از داده‌های اداره آماراتحادیه اروپا، «یورواستات» و شرکت آلمانی «استاتیستا» نشان داده است که ۶۵ درصد از جمعیت شاغل در هلند در سال ۲۰۲۲ دست‌کم تا حدی دورکاری کرده‌اند.

بر اساس گزارش منتشر شده، هلند از حیث میزان دورکاری حقوق‌بگیران در میان کشورهای اروپایی در رتبه اول قرار دارد و لوکزامبورگ با ۵۴.۴ درصد در رتبه دوم و سوئد با ۵۱.۸ درصد در رتبه سوم قرار دارند.

گروه ریموت همچنین پیش‌بینی‌هایی درباره نسبت کارمندان دورکار در پنج کشور برتر اتحادیه اروپا برای سال ۲۰۲۳ کرده است.

این شرکت پیش‌بینی کرده است که در سال جاری میلادی حدود ۷۳.۵ درصد حقوق‌بگیران هلندی دورکاری کنند که این رقم نزدیک به ۱۰ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۲ خواهد بود. این در حالی است که سهم لوکزامبورگ از دورکاری یا ترکیبی به ۶۰.۶ درصد و سوئد به ۵۶.۴ درصد افزایش خواهند یافت. همچنین بر اساس پیش‌بینی انجام شده، سهم ایرلند از دورکاری به ۶۱.۶ درصد و بلژیک به ۵۶.۱ درصد افزایش خواهند یافت.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، نسبت کارمندان دورکار در هلند ۴ برابر بیشتر از بریتانیا یا آمریکا است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

تابستان گذشته، پارلمان هلند قانونی را تصویب کرد که به موجب آن، کار از خانه به عنوان یک حق قانونی شناخته می‌شود. به این ترتیب هلند یکی از نخستین کشورهایی است که دورکاری را قانونی کرده است.

بر اساس قانون جدید هلند، کارفرمایان باید درخواست‌های دورکاری را بررسی کنند و در صورت مخالفت باید دلیل آن را ارائه کنند.

گزارش ریموت نشان می‌دهد که میزان کارمندان دورکار در هلند پیش از همه‌گیری کرونا هم نسبتاً زیاد بوده است. بر اساس این گزارش، پیش از همه‌‌گیری کرونا ۲۸ درصد کارمندان در هلند دورکار بوده‌اند که در آن زمان یکی از بالاترین نرخ‌ها در اتحادیه اروپا بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتایج یک تحقیق: کسانی که دورکاری می‌کنند بیشتر از درد کمر و گردن شکایت دارند

کرونا چند درصد اروپایی‌ها را در سال ۲۰۲۰ دورکار کرد؟

آیا برای شغلی با درآمد خوب لزوما باید مدرک دانشگاهی داشته باشید؟