ایلان ماسک به «دورکاری» کارکنان توییتر پایان داد

Twitter headquarters in San Francisco
Twitter headquarters in San Francisco Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ایلان ماسک حتی «روزهای استراحت» کارکنان توییتر که پیش از این توسط جک دورسی بنیانگذار این شرکت برای آنها در نظر گرفته شده بود را، از تقویم کاری‌ کارکنان حذف کرد.

آگهی

ایلان ماسک، مالک جدید شرکت توییتر، در اولین ایمیل رسمی خود خطاب به کارکنان این شرکت نوشت که «روزهای دشوار» در پیش است و دورکاری پایان خواهد یافت.

بنا بر گزارش بلومبرگ، در این ایمیل ماسک اعلام کرده که از کارکنان توییتر انتظار دارد دست‌کم ۴۰ ساعت در هفته در دفاتر کار حضور داشته باشند و افزوده است که هیچ راهی برای پنهان کردن این واقعیت وجود ندارد که «کند شدن اقتصاد جهانی به درآمدهای تبلیغاتی توییتر ضربه خواهد زد.»

ایلان ماسک، رئیس تسلا، پیش از این در ماه ژوئن نیز به کارکنان این شرکت تولید کننده خودروهای برقی اعلام کرده بود که دیگر دورکاری قابل پذیرش نیست.

دستور پایان دادن به دورکاری کارکنان توییتر در حالی صادر شده که ثروتمندترین فرد جهان، در پی خرید ۴۴ میلیارد دلاری شرکت توییتر نیمی از کارکنان آن را نیز اخراج کرد.

ایالان ماسک که از ۲۷ اکتبر مالک این شرکت است، در توضیح دلیل اخراج هزاران کارمند توییتر گفته بود که «چاره» دیگری ندارد زیرا این شرکت روزانه ۴ میلیون دلار ضرر می‌کند. او «کنشگرانی که بر فعالیت‌های تبلیغاتی فشار می‌آورند» را مسئول «کاهش شدید درآمد» توییتر معرفی کرده بود.

پیش‌تر نیز برخی از کارکنان توییتر به رسانه‌ها گفته بودند که چند روز پس از نهایی شدن قرارداد ایلان ماسک با توییتر، متوجه شدند «روزهای استراحت» که پیش از این توسط جک دورسی، بنیانگذار توییتر برای آنها تعیین شده بود، از تقویم کاری‌شان حذف شده است.

جک دورسی در شیوۀ مدیریت توییتر، سیاستی بسیار متفاوت با ماسک داشت؛ از جمله اینکه کارکنان را تشویق می‌کرد که از وقوع «فرسودگی شغلی» (یا همان کارزَدگی ناشی از خستگی مفرط که گاه با افسردگی همراه است) جلوگیری کنند. 

در مقابل شرکت‌های تحت مدیریت ماسک همچون اسپیس‌ایکس و تسلا به داشتن ساعات کار طولانی مشهورند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید 

در مدت کوتاه ریاست ایلان ماسک بر توییتر دو اقدام جنجالی دیگر نیز انجام شد: از دارندگان «تیک آبی» خواسته شد که ماهانه ۸ دلار بپردازند و حساب همه کاربرانی را که برای تمسخر مالک جدید توییتر نام کاربری خود را به «ایلان ماسک» تغییر داده بودند، تعلیق شد.

تغییر سیاست‌های بحث برانگیز توییتر و تلاش برای درآمدزایی بیشتر در حالی روی می‌دهد که نگرانی‌ها مبنی بر اینکه این پلتفرم در حساب‌های جعلی غرق شود نیز رو به افزایش است؛ به ویژه آنکه تا پیش از این، نشان تایید «تیک آبی» تنها به حساب‌های معتبر یا پرمخاطب داده می‌شد و توییتر هویت آنها آن‌ها را بررسی می‌کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتایج یک تحقیق: کسانی که دورکاری می‌کنند بیشتر از درد کمر و گردن شکایت دارند

ایلان ماسک از امروز «اخراج گستردۀ کارکنان توییتر» را آغاز می‌کند

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها