شب سرنوشت لیگ قهرمانان اروپا؛ میلانی‌ها صعود می‌کنند یا یاران طارمی؟

جدال طارمی و توموری بازیکنان دو تیم پورتو و میلان
جدال طارمی و توموری بازیکنان دو تیم پورتو و میلان Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در شب پایانی مرحله مقدماتی چهار گروه نخست مسابقات لیگ قهرمانان اروپا، تیم میلان ایتالیا در سن‌سیرو میزبان لیورپول خواهد بود و یاران مهدی طارمی در پرتغال از اتلتیکو مادرید پذیرایی می‌کنند.

آگهی

شب پایانی مرحله مقدماتی مسابقات لیگ قهرمانان اروپا در چهار گروه ابتدایی امشب ۷ دسامبر در سراسر قاره سبز برگزار می‌شود و تکلیف ۸ تیم صعود کننده به مرحله یک هشتم نهایی این رقابت‌ها مشخص خواهد شد.

احتمالا مهم‌ترین دیدارهای امشب مربوط به بازی‌های گروه دوم است؛ جایی که لیورپول صعود خود را به عنوان تیم نخست قطعی کرده اما هیچ تیمی هنوز حذف نشده و هر سه باشگاه میلان، اتلتیکو و پورتو برای رفتن به دور بعد بخت دارند.

در شب آخر رقابت‌های پیچیده این گروه از ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران ورزشگاه سن‌سیرو میزبان لیورپول خواهد بود که باید با قرمز و مشکی پوشان میلان رقابت کنند. دیگر دیدار این گروه در غرب قاره سبز و در کشور پرتغال برگزار می‌شود. جایی که مهدی طارمی و یارانش باید با شاگردان دیگو سیمئونه بجنگند. تا پایان هفته پنجم، لیورپول توانسته هر ۵ بازی خود را با پیروزی پشت سر بگذارد و با ۱۵ امتیاز صعود خود به دور بعدی را قطعی کند. در رده دوم اما پورتو با ۵ امتیاز قرار دارد. یاران مهدی طارمی در صورت کسب پیروزی با هر نتیجه‌ای در مسابقه امشب به همراه لیورپول به مرحله بعدی راه خواهند یافت.

شانس سوم اما در اختیار میلان است. روسونری که پس از سالها غیبت بار دیگر به این رقابت‌ها برگشته با بدشانسی تنها ۴ امتیاز کسب کرده است. اشتباهات عجیب داوری در بازی‌های این تیم به ویژه در مقابل پورتو و اتلتیکو سبب شده تا کار برای دومین تیم پرافتخار اروپا دشوار شود. شاگردان پیولی برای صعود به مرحله بعد باید لیورپول را شکست دهند و منتظر نتیجه پورتو و اتلتیکو هم بماند. در صورت کسب پیروزی میلان، روسونری باید در انتظار یک تساوی در پرتغال و یا یک پیروزی خفیف از سوی اتلتیکو باشد. البته برد پرگل اتلتیکو در صورتی که میلان هم بتواند چنین نتیجه‌ای در مقابل شاگردان یورگن کلوب کسب کند، باز هم سند صعود قرمز و مشکی پوشان به مرحله حذفی را امضا خواهد کرد.

AP Photo
گل دقایق پایانی مسیاس بازیکن میلان به اتلتیکو که امیدهای روسونری را برای صعود زنده نگه داشتAP Photo

میلانی‌ها البته با لشکری از بازیکنان مصدوم به این مسابقه پا می‌گذارند و دست استفانو پیولی برای این مسابقه بسیار بسته خواهد بود.

کار برای اتلتیکو اما از همه دشوارتر است. تیم اسپانیایی که هم امتیاز با میلان ولی به دلیل تفاضل گل پایین‌تر در رده آخر گروه قرار گرفته، باید پورتو را ببرد و منتظر از دست دادن امتیاز از سوی میلان در مقابل لیورپول نیز بماند.

اما در دیگر گروه‌ها کار تا این اندازه گره نخورده است. در گروه نخست منچستر سیتی و پاری‌سن‌ژرمن صعود خود را عنوان تیم‌های اول و دوم قطعی کرده‌اند و در آخرین شب مرحله مقدماتی بازی‌های تشریفاتی در مقابل لایپزیک و بروخه برگزار می‌کنند.

در گروه سوم آژاکس همچون لیورپول از ۵ بازی خود ۱۵ امتیاز کسب کرده و به عنوان تیم نخست به مرحله حذفی راه‌یافته است. اما جنگ صعود برای تیم دوم هنوز باقیست. اسپورتینگ لیسبون هرچند با ۹ امتیاز بالاتر از دورتموند ۶ امتیازی در رده دوم قرار گرفته اما پرتغالی‌ها در شب پایانی دیداری دشوار در مقابل آژاکس آن‌هم در هلند خواهند داشت. این در حالیست که دورتموند در آلمان میزبان ضعیف‌ترین تیم گروه یعنی بشیکتاش ترکیه هستند که تاکنون هیچ امتیازی به دست نیاورده است.

در گروه چهارم هم تکلیف تیم‌های صعود کننده به مرحله بعدی این رقابت‌ها مشخص شده و تنها تکلیف سرگروهی روشن نشده است. رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو میزبان اینتر خواهند بود تا تکلیف تیم‌های اول و دوم گروه چهارم نیز مشخص شود. رئال ۱۲ امتیازی با یک تساوی هم به عنوان تیم نخست به مرحله یک هشتم نهایی راه پیدا خواهد کرد، این در حالیست که اینتر ۱۰ امتیازی باید حریف قدرتمند خود را شکست دهد تا بتواند سرگروه شود. در دیگر مسابقه این گروه تیم شگفتی‌ساز شریف که به عنوان تیم سوم به رقابت‌های لیگ اروپا راه خواهد یافت در دیداری تشریفاتی در مقابل تیم حذف شده شاختار خواهد رفت که تنها ۱ امتیاز کسب کرده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قرعه‌کشی جدید مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان؛ دوئل فرانسوی بین بنزما-امباپه انجام می‌شود

آیا برای شغلی با درآمد خوب لزوما باید مدرک دانشگاهی داشته باشید؟

تجربه‌های اروپایی؛ پرستاران در کدام کشورهای اروپایی درآمد بیشتری دارند؟