درخشش روسونری؛ میلان بار دیگر به لیگ قهرمانان اروپا بازگشت

روسونری بار دیگر به لیگ قهرمانان اروپا بازگشت
روسونری بار دیگر به لیگ قهرمانان اروپا بازگشت Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

میلان، دومین تیم پرافتخار لیگ قهرمانان اروپا، بعد از ۸ سال دوری، بار دیگر توانست با قرار گرفتن در جایگاه دوم رقابت‌های لیگ ایتالیا، سهمیه حضور در فصل آینده رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا را کسب کند.

آگهی

بعد از هشت سال دوری، قرمز و مشکی پوشان فوتبال ایتالیا، بار دیگر توانستند خود را به رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا برسانند.

تیم فوتبال آث میلان، در هفته پایانی رقابت‌های لیگ فوتبال ایتالیا توانست با ارائه یک بازی حساب‌شده با نتیجه ۲-۰ حریف قدرتمند خود یعنی آتالانتا را شکست دهند.

میلان که برای صعود بی‌دردسر به رقابت‌های فصل آینده لیگ قهرمانان به پیروزی در این مسابقه احتیاج داشت بازی را حساب‌شده آغاز کرد. قرمز و مشکی پوشان در دقایق پایانی نیمه اول روی فرار سریع تئو هرناندز توانستند به یک پنالتی دست یابند. پنالتی که فرانک کسیه به راحتی آن‌را درون دروازه آبی و مشکی پوشان شهر برگامو قرار داد.

دو تیم با همین نتیجه به رختکن رفتند. با آغاز نیمه دوم، میلانی‌ها کمی عقب کشیدند و سعی کردند از تک گل زده خود دفاع کنند. دفاع سازمان‌دهی شده روسونری سبب شد تا خط حمله زهردار آتلانتا نتواند موقعیت چندانی روی دروازه دوناروما ایجاد کند.

AP Photo
پنالتی فرانک کسیه هافبک تنومند میلان در دیدار مقابل آتالانتاAP Photo

در حالی که بازی با همین یک گل در حال پایان بود، در دقیقه ۹۲، شوت هاکان چالهان اوغلو در محوطه جریمه به دست مدافع آتالانتا برخورد کرد و داور برای بار دوم به سود میلان پنالتی گرفت. هافبک ساحل عاجی میلان که همچون سایر دیدارهای فصل قرمز و مشکی پوشان، یکی از بهترین بازیکنان این تیم بود، برای بار دوم پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و توانست با فریب دروازه‌بان توپ را به راحتی به تور دروازه آتالانتا بچسباند.

با این نتیجه شاگردان جوان استفانو پیولی توانستند دومین تیم پرافتخار اروپا را بعد از ۸ سال دوری، بار دیگر به بالاترین تورنمنت فوتبال باشگاه در جهان یعنی لیگ قهرمانان اروپا برسانند.

بعد از چند سال حضور پائولو مالدینی در کادر مدیریتی میلان و تغییر چند مربی، حالا پرافتخارترین اسطوره قرمز و مشکی پوشان توانست تیم محبوب خود را به سطح اول فوتبال اروپا بازگرداند. اعتماد کادر مدیریتی میلان به استفانو پیولی که در ابتدا به شدت از سوی هواداران منفور بود، موجب شد تا روسونری بعد از ۸ سال غیبت بار دیگر در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا حضور داشته باشند.

در دیگر مسابقه مهم از آخرین هفته مسابقات تیم فوتبال یوونتوس توانست با نتیجه ۴-۱ بولونیا را شکست دهد. گورخرهای تورین که کار سختی برای کسب سهمیه فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا داشتند خوش‌شانس بودند که ناپولی نتوانست از پس تیم دهم جدولی هلاس ورونا برآید. با تساوی ناپولی، شاگردان پیرلو توانستند در رده چهارم جدول رقابت‌های لیگ فوتبال ایتالیا قرار بگیرند و به عنوان آخرین نماینده این کشور در رقابت‌های سال آینده لیگ قهرمانان اروپا حضور یابند.

شاگردان بیانکونری در حالی به این مهم دست یافت که تساوی عجیب ناپولی در مقابل تیم دهم جدولی هلاوس ورونا موجب شد تا شاگردان جنارو گتوزو جای خود را به یوونتوس بدهند و آبی پوشان شهر ناپل راهی لیگ اروپای سال آینده شوند.

در پایان رقابت‌های امسال فوتبال سری آ، اینتر موفق شد با کسب ۹۱ امتیاز قهرمان شود. بعد از نراتزوری، این میلان بود که با ۷۹ امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت. تیم‌های آتالانتا و یوونتوس هر دو با ۷۸ امتیاز در رده‌های سوم و چهارم جدول جای گرفتند. ناپولی با تنها یک امتیاز کمتر یعنی ۷۷، باید فصل آینده در رقابت‌های لیگ اروپا حضور یابد. لاتزیو هم با ۶۸ امتیاز دیگر نماینده ایتالیا در رقابت‌های فصل آینده لیگ اروپا خواهد بود.

خوش‌شانسی چلسی در رقابت‌های لیگ برتر جزیره

اما به جز ایتالیا، هفته آخر رقابت‌های لیگ برتر انگلستان هم برای تعیین سهمیه شاعد رقابتی داغ بود. سه تیم لیورپول، چلسی و لستر سیتی برای کسب دو سهمیه باقیمانده حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا با یکدیگر رقابت داشتند. چلسی که باید در فینال لیگ قهرمانان اروپای امسال در مقابل منچستر سیتی قرار گیرد در نمایشی ناامیدکننده با نتیجه ۲-۱ در مقابل آستون ویلا شکست خورد. اما شاگردان توماس توخل خوش‌شانس بودند که رقیب مستقیم آنها یعنی لستر سیتی هم در نمایشی عجیب با نتیجه ۴-۲ مقابل تاتنهام شکست خورد.

AP Photo
چلسی خوش‌شانس بود که با وجود شکست در مقابل آستون ویلا توانست به رقابت‌های فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا راه یابدAP Photo

لستری‌ها در حالی بازی را به حریف لندنی واگذار کردند که تا دقیقه ۷۵ با نتیجه ۲-۱ از حریف خود پیش بودند. اما در همین دقیقه کاسپر اشمایکل دروازه‌بان این تیم با اشتباهی عجیب دروازه خودی را باز کرد و در ادامه هم تاتنهامی ها دو بار دیگر در دقایق ۸۷ و ۹۶ توسط گرت بیل دو گل دیگر به ثمر رساندند تا مسابقه با نتیجه ۴-۲ به پایان برسد.

در دیگر مسابقه حساس هفته پایانی رقابت‌های لیگ برتر جزیره، قرمزپوشان لیورپول با دو گل سادیو مانه توانستند کریستال پالاس را در آنفیلد و مقابل هواداران خانگی شکست دهند و با قرار گرفتن در رده سوم به فصل کابوس وار خود پایان دهند.

با پایان رقابت‌های لیگ برتر، منچستر سیتی توانست با کسب ۸۶ امتیاز بار دیگر به عنوان قهرمانی دست یابد. بعد از آن دیگر تیم شهر منچستر یعنی یونایتد با ۷۴ امتیاز دوم شد. تیم‌های لیورپول و چلسی هم با ۶۹ و ۶۷ امتیاز در رده‌های سوم و چهارم جدول قرار گرفتند. لستر اما با یک امتیاز کمتر و ۶۶ امتیاز به همراه وست‌هام ۶۵ امتیازی راهی لیگ اروپای فصل آینده شدند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رویترز: آ.ث میلان احتمالا همین هفته به یک شرکت بحرینی فروخته خواهد شد

صندوق سرمایه‌گذاری بحرینی به دنبال خرید باشگاه آث میلان ایتالیا

بازگشت «خدا» به میلان؛ زلاتان سومین قهرمانی را برای آث میلان به ارمغان خواهد آورد؟