طوفان میلان با زلاتان، فاجعه لیورپول با آلیسون

Zlatan Ibrahimovic
Zlatan Ibrahimovic Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در شبی که میلان با درخشش زلاتان توانست بار دیگر به صدر جدول رقابت‌های لیگ فوتبال ایتالیا برگردد، در انگلستان تیم فوتبال لیورپول با نمایشی ناامیدکننده بیش از همیشه از رویای تکرار قهرمانی دور شد.

آگهی

آتش‌بازی‌‌های قرمز و مشکی پوشان شهر میلان به رهبری زلاتان همچنان ادامه دارد.

تیم فوتبال آث میلان، در چارچوب رقابت‌های هفته بیست و یکم فوتبال لیگ ایتالیا، سری آ، به مصاف کروتونه قعرنشین رفت. روسونری زمان زیادی نیاز نداشت تا به نخستن گل خود دست یابد.زلاتان ابراهیمویچ، در دقیقه ۳۱ روی پاس زیبای رافائل لیائو توانست دروازه حریف را باز کند.

رهبر این فصل قرمز و مشکی پوشان شهر میلان در دقیقه ۶۴ روی پاس دیدنی تئو هرناندز به راحتی دروازه خالی کروتونه را برای بار دوم گشود.

آتش‌بازی میلانی‌ها اما همچنان ادامه داشت، آنته ربیچ در دقایق ۶۹ و ۷۰ روی پاس‌های زیبای هاکان چالهان‌ اوغلو به زیبایی هرچه تمام‌تر توانست دروازه تیم نگون بخت گروتونه را باز کند تا طرفداران میلان بیشتر حسرت بخورند که نتوانستند از نزدیک و در روی صندلی‌های سن‌سیرو شاهد هنرنمایی ستارگان تیم محبوبشان باشند.

AP Photo
زلاتان ابراهیمویچ و تئو هرناندزAP Photo

شاگردان استفانو پیولی با این پیروزی ۴-۰ توانستند صدر جدول را از اینتر پس بگیرند و با ۲۱ بازی و ۴۹ امتیاز بالاتر از تیم همشهری که ۴۷ امتیازی است قرار گیرند. بعد از میلان و اینتر، یوونتوس تورین با ۴۲ امتیاز و یک بازی کمتر رده سوم را به خود اختصاص داده است.

با ادامه نمایش درخشان روسونری، حالا امیدهای طرفداران میلان برای بازگشت دوباره شکوه و افتخار به سن‌سیرو پررنگ‌تر از همیشه شده است. تیمی که بعد از رئال مادرید دومین تیم پرافتخار اروپا به شمار می‌رود.

اما در شبی که پرافتخارترین تیم ایتالیایی در اروپا درخشید، موفق‌ترین تیم بریتانیایی در اروپا، با عملکردی ناامیدکننده در خانه متحمل شکستی سنگین شد.

AP Photo
ایلکای گوندوغان هرچند پنالتی خود را به آسمان زد، اما در نیمه دوم توانست دو بار دروازه لیورپول را باز کندAP Photo

تیم فوتبال لیورپول، یکشنبه شب در چارچوب هفته بیست و سوم لیگ برتر جزیره میزبان منچستر سیتی بود. مدافع عنوان قهرمانی که از زمان مصدومیت ویرجیل فن دایک، روزهای تلخی را سپری می‌کند در مقابل رقیب قدرتمند خود از همان ابتدا تحت فشار قرار گرفت. شاگردان پپ گواردیولا در دقیقه ۳۷ به یک ضربه پنالتی دست پیدا کردند که ایلکای گوندوغان، بازیکن آلمانی و ترک‌بار سیتی آن‌را به آسمان زد.

گوندوغان اما خیلی زود و در دقیقه ۴۹ جبران کرد و توانست دروازه لیورپول را باز کند. بعد از این گل شاگردان یورگن کلوب کمی جلو کشیدند و در دقیقه ۶۳ توسط محمد صلاح و از روی نقطه پنالتی بازی را به تساوی کشیدند.

در دقیقه ۷۳ پاس اشتباه آلسیون بکر، دروازه‌بان برزیلی لیورپول باعث شد تا گوندوغان کاملا خاطره پنالتی از دست رفته خود را به فراموشی بسپارد و نتیجه را ۲-۱ به سود سیتی تغییر دهد.

AP Photo
شب تلخ آلیسون بکر در آنفیلدAP Photo

آلیسون که در دو فصل اخیر یکی از ستون‌های اصلی موفقیت قرمزپوشان شهر لیورپول در رقابت‌های لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا به شمار می‌رفت در دقیقه ۷۶ شب تلخ خود را با یک پاس اشتباه دیگر تکمیل کرد تا این بار رحیم استرلینگ برای شاگردان گواردیولا گلزنی کند. پایان بخش شب کابوس وار قرمزها در ورزشگاه آنفیلد گل زیبال فیل فودن بود تا شاگردان یورگن کلوب با شکست سنگین ۴-۱ در مهم‌ترین دیدار هفته بیست و سوم لیگ برتر بازی را واگذار کنند.

با این نتیجه، منچستر سیتی با ۲۲ بازی و ۵۰ امتیاز در صدر جدول رقابت‌های لیگ برتر جزیره قرار گرفت. این در حالیست که تیم‌های دوم تا پنجم، همگی یک بازی بیشتر از سیتی انجام داده‌اند. قرمز پوشان شهر منچستر با ۴۵ امتیاز در رده دوم، استر سیتی با ۴۳ و لیورپول با ۴۰ امتیاز در جایگاه‌های سوم و چهارم قرار دارند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پیروزی و بازگشت میلان به صدر جدول در ایتالیا در شب شکست سنگین منچستر در انگلستان

بازگشت «خدا» به میلان؛ زلاتان سومین قهرمانی را برای آث میلان به ارمغان خواهد آورد؟

گاتزتا دلو اسپورت: طارمی تنها یک قدم با آث میلان فاصله دارد