نگاهی به خودروهای الکتریکی در نمایشگاه پاریس

نگاهی به خودروهای الکتریکی در نمایشگاه پاریس
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پس از رسوایی دستکاری در تنظیمات خودروهای دیزلی فولکس واگن که میزان آلایندگی این خودروها را کمتر نشان می داد، حال تولید خودروهای الکتریکی بیش از همیشه مورد توجه سرمایه گذاران این شرکت بزرگ خودروسازی آل

آگهی

پس از رسوایی دستکاری در تنظیمات خودروهای دیزلی فولکس واگن که میزان آلایندگی این خودروها را کمتر نشان می داد، حال تولید خودروهای الکتریکی بیش از همیشه مورد توجه سرمایه گذاران این شرکت بزرگ خودروسازی آلمانی قرار گرفته است. حاصل تمرکز در تولید این خودروها را می توان در نمایشگاه اتومبیل پاریس مشاهده کرد.

این شرکت امیدوار است فروش این دست از خودروهایش را تا سال ۲۰۲۵ میلادی به ۳ میلیون دستگاه برساند.

یورگن اشتاکمن، از مدیران فولکس واگن می گوید: «تولید خودروهای دیزلی همچنان و برای سالهای طولانی در سراسر جهان ادامه خواهد داشت. برندهای زیادی هستند که همچنان به تولید خودروهای دیزلی می پردازند. خودروهای بنزینی نیز همچنان برای سالها تولیدشان ادامه خواهد داشت. اما معتقدیم که خودروهای الکتریکی در مرکز تغییر و تحولات در آینده قرار خواهند گرفت و به ما اجازه خواهد داد تا واقعا دست به تغییر بزنیم. هم تغییر در تکنولوژی هایمان و هم در مفهوم زندگی برای مشتریانمان.»

شرکت خودروسازی اوپل نیز با مدل «AMPERA-E» در این نمایشگاه حضور دارد. محصول جدید این شرکت آلمانی بهار آینده وارد جاده های اروپا می شود. اما همچنان یکی از نگرانی های تولید کنندگان خودروهای الکتریکی، کمبود مراکز شارژ باطری ها برای رانندگان در جاده ها است.

شرکت خودرو سازی فرانسوی رنو نیز با خودروی الکتریکی جدیدش از گروه رنوهای «ZOE» در این نمایشگاه حضور دارد. این شرکت با تقویت قدرت باتری مدل جدید خود می تواند با محصولات جنرال موتورز رقابت کند. قدرتی که باعث می شود از نظر تئوری به جای ۲۴۰ کیلومتر کنونی تا ۴۰۰ کیلومتر امکان ادامه مسیر داشته باشد. بزودی فروش تولید جدید این کارخانه نیز آغاز خواهد شد.

آلکس گوی، سردبیر نشریه الکتریکی THEROADSHOW.COM می گوید: «با گذشت زمان، مردم بیشتر و بیشتری در این بخش به سرمایه گذاری می پردازند. آنها درک کرده اند که سوخت این خودروها ارزانتر است و گاه حتی قیمت خرید آنها پایین تر و اینکه حتی می توانیم از کمکهای دولتی نیز استفاده کنیم و وسیله مناسبی برای حمل و نقل داشته باشیم. با توجه به تمرکزی که امروز فعالیتهای اقتصادی روی موضوع محیط زیست دارد، این مساله مهم و مهمتر می شود که برندهای مشهور وارد این بازار شوند.»

خودروی برقی شرکت «تسلا موتورز» نیز از فروش خوبی برخوردار بوده و توانسته تاکنون با قدرت باتری خودروی «اس اسپورت» که امکان طی مسافت ۵۰۰ کیلومتر طی دو شارژ را می دهد، ۱۳۰ هزار دستگاه را به فروش برساند. این موفقیت ثابت کرد که مصرف کنندگان حاضرند برای خودروهایی با قدرت شارژ بیشتر، قیمت بالاتری بپردازند.

شارل دولویل، رئیس بخش تبلیغات تسلا در فرانسه می گوید: «ما یک منبع شارژ فوق العاده سریع داریم، یک منبع سوپر شارژ که اجازه می دهد خودرویی که صد درصد الکتریکی است، برای سفرهای طولانی از این منبع استفاده کند. به این ترتیب ما چیزی بیش از یک خودرو را به مشتریانمان پیشنهاد می دهیم، یک اکوسیستم کامل را.»

اما هنوز هم شارژ باتری خودروهای الکتریکی بیش از پر کردن باک یک خودرو با بنزین یا گازوئیل زمان می برد. به همین دلیل کماکان بخش قابل توجهی از نمایشگاه پاریس به نمایش خودروهای نوینی با دیگر سوختها اختصاص دارد.

الکس گوی می افزاید: «همیشه برای خودروهای احتراقی فرصت کار هست. چه خودروهای قدیمی و چه جدید. گاه ما در این سالها در اطرافمان برخی اتومبیل های کلاسیک را می بینیم که عمری به اندازه عمر ما دارند و تعجب می کنیم که چگونه می توانند وجود داشته باشند. همه نوع خودرویی می تواند کنار دیگر خودروها به کارش ادامه دهد. برای همه آنها همیشه در جاده ها فضایی هست.»

بنا بر داده های پایگاه فروش جهانی خودروهای الکتریکی، فروش جهانی این خودروها در سه ماهه اول سال جاری میلادی در مقایسه با دوره مشابه در سال قبل از آن ۴۲ درصد رشد داشته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تخیل خودروسازان و خودروی آینده در نمایشگاه پاریس

فناوری‌های تازه هواوی در خدمت دیجیتالی‌کردن شرکت‌های کوچک و متوسط

نسل تازهٔ تجهیزات خودرو؛ شیشهٔ لمسی با قابلیت دودی‌شدن و تبدیل به پردهٔ سینما