NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

رئیس کمیسیون اروپا که به جانبداری از اسرائیل متهم بود: غزه و بشریت دیگر تحمل خونریزی را ندارند

عکس آرشیوی از حملات اسرائیل به غزه
عکس آرشیوی از حملات اسرائیل به غزه Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اورزولا فن در لاین که برای دومین دوره ریاست بر کمیسیون اروپا برگزیده شده روز پنجشنبه طی سخنانی در پارلمان اروپا بر توقف فوری خونریزی‌ها در غزه تاکید کرد.

آگهی

در حالیکه حملات مرگبار اسرائیل علیه غزه وارد دهمین ماه خود شده است، خانم فن در لاین در این بخش از سخنان خود یادآور شد که «بشریت دیگر نمی‌تواند رنج های مداوم غیرنظامیان فلسطینی را تحمل کند.»

وی که دوره پنج ساله دیگری را به عنوان رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا پیش رو دارد، خواستار توقف فوری درگیری‌ها در غزه شد.

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا خطاب به نمایندگان پارلمان اروپا در استراسبورگ گفت: «می خواهم خیلی صریح و واضح بگویم که خونریزی در غزه باید اکنون متوقف شود. شمار زیادی از کودکان، زنان و غیرنظامیان تاکنون در پی واکنش نظامی اسرائیل به ترور وحشیانه حماس جان خود را از دست داده‌اند.»

اورزولا فن در لاین سپس تاکید کرد: «ساکنان غزه دیگر نمی توانند تحمل کنند؛ تحمل بشریت نیز به سر آمده است.»

به گفته مقامات بهداشتی غزه، حملات اسرائیل به این بخش محاصره شده از سرزمین‌های فلسطینی طی ۹ ماه گذشته بیش از ۳۸ هزار و ششصد کشته به جا گذاشته که اغلب آنها را زنان، کودکان و غیرنظامیان تشکیل می‌دهند.

سخنان رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در زمینه لزوم توقف خونریزی‌ها در غزه در حالی ایراد می‌شود که وی پیش‌تر به جانبداری از اسرائیل متهم شده بود.

چرا اورزولا فن در لاین بر سر حمایت از اسرائیل مورد انتقاد قرار گرفت؟

حمله غافلگیرانه حماس به اسرائیل در هفت اکتبر گذشته واکنش فوری و تند خانم فن‌ در لاین را در پی داشت؛ به نحوی که وی ضمن محکوم کردن این حمله به عنوان «نفرت انگیزترین شکل تروریسم»، ساختمان برلیمونت، مقر کمیسیون اتحادیه اروپا در بروکسل را با افکت‌های نوری به شکل پرچم اسرائیل روشن کرد.

او اواسط اکتبر سال گذشته، کمتر از یک هفته پس از حمله حماس، برای ابراز همبستگی با قربانیان و بازدید از صحنه‌های کشتار، به اسرائیل رفت و با بنیامین نتانیاهو و اسرائیل اسحاق هرتزوگ، نخست وزیر و رئیس جمهوری این کشور دیدار گفتگو کرد.

خانم فن در لاین در آن زمان گفت: «اروپا در مواجهه با این تراژدی غیرقابل توصیف در کنار اسرائیل ایستاده است؛ اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند؛ اسرائیل موظف به دفاع از مردم خود است.»

حمایت رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در حالی یک جانبه تلقی شد که به گفته منتقدان، او نتوانست یا نخواست به رنج مردم فلسطین اشاره کند. اسرائیل چند روز پیش از سفر وی، نوار غزه را تحت «محاصره کامل» قرار داده بود.

اقدامات اورزولا فن در لاین در پی جنگ اسرائیل و حماس نتیجه معکوس به همراه داشت و در تضاد کامل با واکنش تحسین شده و متحد کننده او در قبال تجاوز روسیه به اوکراین قرار گرفت.

اگرچه رئیس‌ کمیسیون اتحادیه اروپا پس از شنیدن انتقادها سعی کرد در اظهارنظرهای خود تعادل را در پیش گیرد اما سفر شتابزده وی به اسرائيل پیش‌تر کار خود را کرده و لطمه زیادی به شهرت وی وارد کرده بود.

یورونیوز فارسی را در ایکس دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ریاست دوباره «اورزولا فن‌ در لاین» بر کمیسیون اتحادیه اروپا با وعده و طرح دفاعی‌تر کردن اروپا

رهبران اتحادیه اروپا برای انتخاب دوباره فن‌درلاین به توافق رسیدند

فن‌ در لاین: از طرح سپر دفاع هوایی اتحادیه اروپا حمایت می‌کنم