Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
Find Us
آگهی

فن در لاین در قاهره؛ اتحادیه اروپا و مصر قرارداد همکاری به ارزش بیش از ۴۰ میلیارد یورو امضا کردند

فن در لاین و سیسی
فن در لاین و سیسی Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا می‌گوید شرکت‌های اروپایی در حال امضای قراردادهایی به ارزش بیش از ۴۰ میلیارد یورو با شرکت‌های مصری هستند که همکاری‌های دو طرف را در صنایع مختلف گسترش خواهد داد.

آگهی

خانم فن در لاین روز شنبه ۲۹ ژوئن، در نشستی خبری در قاهره ضمن بیان این مطلب تاکید کرد که شرکت‌های اروپایی بیش از ۲۰ قرارداد یا تفاهم‌نامه جدید با شرکای مصری خود امضا می‌کنند که ارزش آن بیش از ۴۰ میلیارد یورو خواهد بود.

رئيس کمیسیون اروپا که در کنار عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر ایستاده بود همچنین در ادامه افزود: «ما از گسترش مناسبات با مصر استقبال می‌کنیم و علاقه‌مندیم شرکت‌های اروپایی سرمایه‌گذاری‌های خود را در این کشور افزایش دهند.»

فن در لاین همچنین سرمایه‌گذاری در انرژی سبز و آموزش دیجیتال را مورد تاکید قرار داد و افزود: «مصر اهدافی جاه‌طلبانه برای تبدیل شدن به یک قطب انرژی پاک در منطقه دارد که بسیار قابل توجه و تحسین است.»

فن در لاین به همراه گروهی از شرکت‌های اروپایی در قاهره به سر می‌برد تا در کنفرانسی دو روزه برای گسترش مناسبات شرکت کنند. این نشست در راستای توافقاتی برگزار می‌شود که پیشتر در ماه مارس و بر سر مشارکت راهبردی و جامع مصر و اتحادیه اروپا حاصل شده بود.

این توافق نامه روابط سیاسی، ثبات اقتصادی، سرمایه گذاری و تجارت و همچنین مهاجرت و مسائل امنیتی را در بر می‌گیرد.

پیش‌تر و در ماه مارس اتحادیه اروپا توافقنامه جامعی را با مصر امضا کرده بود. اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا به همراه پنج رهبر اروپایی برای نشان دادن تعهد اروپا به حمایت از ثبات مصر، توسعه اقتصادی و توانایی این کشور در مدیریت مهاجرت در این خصوص به قاهره رفته بود.

آن توافق البته به دلیل سوابق حقوق بشر مصر مورد انتقاد گروه‌های حقوق بشری قرار گرفته بود. در آن مراسم رهبران بلژیک، ایتالیا، اتریش، قبرس و یونان نیز حضور داشتند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

مبارزه با قاچاق انسان بخشی از این توافقات بود که بر اساس آن اتحادیه اروپا پذیرفته بود هفت میلیارد و چهارصد میلیون یورو به مصر کمک خواهد کرد تا مصر هم در ازای آن به کنترل پناهجویان و مقابله با قاچاقیان انسان کمک کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رهبران اروپایی در قاهره؛ توافق‌نامه جامع ۸ میلیارد دلاری در بحبوحه نگرانی‌ها درباره مهاجرت امضا شد

چرا ولیعهد عربستان برای نخستین سفر رسمی خود قاهره را برگزید؟

وزرای عرب با هدف مقابله با ایران و حزب‌الله در قاهره گردهم آمدند