چرا سیاست‌های «تشویق ازدواج» اوربان در مجارستان شکست خورد؟

عکس تزئینی است
عکس تزئینی است Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تورم سرسام‌آور در مجارستان، بازار عروسی‌ها در این کشور اروپایی را با وجود اقدام‌های حمایتی ویکتور اوربان، نخست‌وزیر این کشور از رونق انداخته است

آگهی

تورم سرسام‌آور در مجارستان، بازار عروسی‌ها در این کشور اروپایی را با وجود اقدام‌های حمایتی ویکتور اوربان، نخست‌وزیر این کشور از رونق انداخته است.

بنا به آمارهای رسمی، شمار ازدواج‌ها در مجارستان در ابتدای سال ۲۰۲۳ میلادی به پایین‌ترین حد خود در ۹ سال گذشته رسیده است.

آقای اوربان به‌عنوان بخشی از اقدام‌های سیاست افزایش جمعیت، به افرادی که تازه ازدواج‌ کرده‌‌اند، وام‌هایی با بهره پایین می‌دهد؛ حمایت از دسترسی آسان به مسکن از دیگر اقدام‌های دولت مجارستان برای تشویق ازدواج در این کشور است.

سیاست‌های افزایش جمعیت آقای اوربان در حالی طراحی شده که جناح دست راستی ملی‌گرای حاکم بر مجارستان به شدت با سیاست مهاجرتی مخالف است.

سیاست‌های «تشویق ازدواج» اوربان در سال‌های گذشته باعث شد تا بنا به گزارش یورواستات، مجارستان با نرخ ازدواج ۶.۹ به ازای هر هزار نفر در سال ۲۰۲۰ میلادی، بالاترین نرخ ازدواج در اتحادیه اروپا را به دست آورد.

اجرای این سیاست به حدی کارساز شد که بنا به گفته متخصصان جمعیت، مجارستان تنها کشوری در جهان بود که شمار ازدواج‌ها در این کشور در طول همه‌گیری کرونا در سال ۲۰۲۰ کاهش نیافت.

اما اینک به نظر می‌رسد که تمایل مجارها برای ازدواج رو به کاهش است. از نرخ بالای تورم در مجارستان که با افزایش قیمت‌ها و هزینه‌های عروسی همچنین کاهش ارزش طرح‌های حمایتی اوربان همراه شده، به عنوان عامل اصلی کاهش شمار ازدواج‌ها در این کشور نام برده می‌شود.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

داده‌های اولیه نشان می‌دهند که در ماه ژانویه ۲۰۲۳ میلادی، شمار ازدواج‌های ثبت شده در این کشور به هزار و ۲۳۰ مورد کاهش یافته که کمترین رقم از ژانویه ۲۰۱۴ است.

نرخ تورم سالانه در مجارستان به ۲۵.۴ درصد رسیده است که پیش‌بینی می‌شود بالاترین نرخ تورم در اروپای مرکزی باشد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مجارستان از قانون ملی خود «علیه رنگین‌کمانی‌ها» در دیوان دادگستری اروپا دفاع می‌کند

شکست طرفداران روسیه در انتخابات کرواسی؛ محافظه‌کاران پیروز نیاز به ائتلاف با راست افراطی دارند

آغاز انتخابات پارلمانی در کرواسی؛ رئیس جمهور منتقد اروپا در سودای نخست‌وزیری است