انتقادات شدید از سرمایه گذاری میلیاردر بریتانیایی حامی برکسیت در فرانسه

جیم راتکلیف
جیم راتکلیف Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در حالی که قراراست تا سه هفته دیگر دوران انتقالی برکسیت به پایان برسد و جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا نهایی شود، جیم راتکلیف مالک مجموعه صنعتی اینئوس و حامی برکسیت، یکی از مهم ترین کارخانه های تولید خودرو در شرق فرانسه را براه انداخت.

آگهی

جیم راتکلیف، میلیاردر بریتانیایی و صاحب مجموعه عظیم صنعتی اینئوس، یکی از مهم ترین کارخانه های پیشین دایملر در شرق فرانسه را خرید و بخش بزرگی از تولیدات خود را از بریتانیا به فرانسه منتقل کرد. این در حالی است که آقای راتکلیف یکی از حامیان پروپاقرص جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا قبل و بعد از «همه پرسی برکسیت در ژوئن سال ۲۰۱۶» بود.

انتخاب فرانسه برای یکی از مهم ترین سرمایه گذاری های مالک اینئوس، درتنها سه هفته پیش از پایان دوران انتقالی برکسیت، باعث شد تا انتقادات فراوانی از او خصوصا از سوی مخالفان برکسیت صورت گیرد. مهم ترین اتحادیه های کارگری بریتانیا آقای راتکلیف را «خائن» خواندند. کریس مور، نماینده ولزی حزب کارگر بریتانیا در مجلس عوام تصمیم مالک اینئوس در آستانه نهایی شدن برکسیت را «غیرقابل هضم» خواند.

این مرد ۶۸ ساله که مالک چندین تیم حرفه ای در رشته های مختلف ورزشی از جمله دوچرخه سواری است با ۲۴ میلیارد یورو یکی از مهم ترین سرمایه داران بریتانیا محسوب می شود. سال گذشته میلادی پرافتخارترین تیم دوچرخه سواری توردوفرانس اسکای توسط جیمی راتکلیف خریداری شد و این تیم در سال ۲۰۲۰ با نام اینئوس در این تور شرکت کرد.

وی همچنین عمده ترین سهامدار باشگاه فوتبال نیس، حاضر در لیگ یک فرانسه و باشگاه سوئیسی لوزان است.

راتکلیف مدتی است که در پادشاهی موناکو، کشور کوچکی واقع در جنوب فرانسه زندگی می کند. پادشاهی موناکو، که در نزدیکی شهر نیس فرانسه قراردارد یکی از مهم ترین بهشت های مالیاتی است. این کارخانه دار بریتانیایی از سال ۱۹۹۸ با سرمایه گذاری های مختلف در صنعت شیمی، سودهای کلانی کسب کرد و در دو دهه اخیر در بسیاری از زمینه های دیگر از جمله تولید خودرو سرمایه گذاری کرده است. کارخانه جدید که آقای راتکلیف را به فرانسه کشانده، قادر به تولید خودروهای چهارچرخ محور و یا دو دیفرانسیلی خواهدبود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مذاکرات پسا برکسیت بریتانیا و اتحادیه اروپا؛ سرنوشت دانشجویان چه خواهد شد؟

شکست طرفداران روسیه در انتخابات کرواسی؛ محافظه‌کاران پیروز نیاز به ائتلاف با راست افراطی دارند

آغاز انتخابات پارلمانی در کرواسی؛ رئیس جمهور منتقد اروپا در سودای نخست‌وزیری است