الکسی ناوالنی از پارلمان اروپا خواست به جای نظامیان، الیگارک‌های روس را تحریم کند

الکسی ناوالنی از پارلمان اروپا خواست به جای نظامیان، الیگارک‌های روس را تحریم کند
Copyright Pavel Golovkin/AP
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ناوالنی: «بسیاری از نظامیان قطعا مال و اموالی در اروپا و حسابی در بانک‌های خارجی ندارند.»

آگهی

الکسی ناوالنی، مخالف سرشناس حکومت ولادیمیر پوتین روز جمعه از پارلمان اروپا خواست تا تحریم‌ها علیه فدراسیون روسیه را هدفمند کند. 

آقای ناوالنی که اخیرا از خطر مرگ با مسمومیت رهایی یافته روز جمعه ۱۷ نوامبر و در جریان یک جلسه مجازی با نمایندگان پارلمان اروپا خواستار آن شد که تحریم‌ها به جای نظامیان، الیگارک‌ها (ثروتمندان فاسد همدست با حکومت) را هدف قرار دهند. آقای ناوالنی در این باره گفت: «بسیاری از نظامیان قطعا مال و اموالی در اروپا و حسابی در بانک‌های خارجی ندارند.» وی در مقابل گفت باید الیگارک‌های پیر و جوان را در مقام نزدیکان به ولادیمیر پوتین تحریم کرد. 

اتحادیه اروپا ماه گذشته مقام‌های دولت روسیه را که در قضیه «ترور نافرجام» الکسی ناوالنی مظنون بودند، تحریم کرد. با این حال بسیاری از ناظران می‌گویند لیست بلندبالای تحریم‌های اتحادیه اروپا هیچکدام از الیگارک‌های روس را شامل نمی‌شود. 

الکسی ناوالنی همچنین از اتحادیه اروپا خواست تا در صورت ناتوانی کاندیداهای مستقل برای شرکت در انتخابات پارلمانی سال آینده، نتایج این انتخابات را به رسمیت نشناسد. 

با وجود اینکه شمار کمی از نمایندگان پارلمان اروپا شامگاه جمعه با درخواست‌های الکسی ناوالنی مخالفت کردند، به‌نظر می‌رسد سخنان وی اول هفته آینده واکنش منفی دولت روسیه را در پی داشته باشد. 

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

الکسی ناوالنی از «دوستان گمنام خوش ‌قلب» برای نجات جانش تشکر کرد

نتیجه نظرسنجی یورونیوز: تقویت بنیه دفاعی برای نیمی از رای‌دهندگان اروپایی یک اولویت است

انتخابات پارلمان اروپا: کدام کشورها خواستار سختگیری بیشتر در پذیرش مهاجرانند؟