انتقادها از محل سکونت رئیس آینده کمیسیون اروپا در بروکسل

انتقادها از محل سکونت رئیس آینده کمیسیون اروپا در بروکسل
Copyright 
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

خانم فون در لی ین یک آپارتمال ۲۵ متری در نزدیکی کمیسیون اروپا را برای سکونت در بروکسل برگزیده، اما این انتخاب وی موجب اعتراض اتحادیه‌های کارگری شده است. چرا اتحادیه‌ها از محل سکونت آینده وی انتقاد می‌کنند؟

آگهی

اورسولا فون در لی ین، رئیس آتی کمیسیون اروپا که قرار است از اول نوامبر برمسند ریاست در بروکسل بنشیند پیش از آغاز کار خود آپارتمان کوچکی را در کنار دفتر خود در ساختمان کمیسیون انتخاب کرده است، تا در آنجا زندگی کند.

او می‌گوید به‌دلیل تعهدی که به کار خود دارد و مشغله فراوان، ترجیح می‌دهد در کنار دفتر خود زندگی کند. این دفتر در ساختمان مشهور کمیسیون اروپا مشهور به برلمون، و در طبقه سیزدهم آن قرارخواهد داشت. نزدیکان وی تایید کردند که محل زندگی فون در لای ین آپارتمانی به مساحت ۲۵ مترمربع خواهد بود.

رئیس آتی کمیسیون اروپا منزل مسکونی خود را در شهر هانوفر آلمان حفظ می‌کند. به گفته نزدیکان وی، فون در لای ین ترجیح می‌دهد در مکانی نزدیک به محل کار خود زندگی کند تا گرفتار ترافیک بروکسل نشود. این انتخاب رئیس کمیسیون اروپا برای بسیاری از نهادهای حامی قوانین کار و اتحادیه‌های کارگری در اروپا غیر قابل قبول است.

استرلینچ، دبیرکل فدراسیون اتحادیه های کارگری اروپا می‌گوید: «شما نباید در اولین ساعات صبح و یا شب دیر وقت در محل کار خود بمانید. شما نباید صبح زود و یا شب‌ها به تلفن و ایمیل‌ها پاسخ دهید. این کاری که خانم فون درلای ین می‌کند پیام بسیار ترسناکی دارد. او می‌گوید برای موفقیت می‌خواهد هر ساعت در سرکار حاضر باشد. در حالی که او الهام بخش بسیاری از اروپایی‌ها خصوصا زنانی است که مادر هستند و حرفه مهمی هم دارند و می‌خواهند در زندگی موفق باشند.»

ژان کلود یونکر، رئیس کنونی کمیسیون اروپا هم خانه خود در لوکزامبورگ را حفظ در بروکسل یک اتاق ۵۰ متری در یک هتل-آپارتمان اجاره کرده است. اجاره ماهانه این آپارتمان ۳۲۵۰ یورو است. حقوق پایه رئیس کمیسیون اروپا ماهانه در حدود ۲۲ هزار یورو است. که به آن پاداش های مختلفی نیز افزوده می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فون در لاین نام کمیسرهای پیشنهادی کمیسیون اروپایی را اعلام کرد

شمار زنان و مردان در ترکیب آتی کمیسیون اروپا تقریبا برابر است

رئیس کمیسیون اروپا مورد عمل جراحی قرار می‌گیرد