فون در لاین نام کمیسرهای پیشنهادی کمیسیون اروپایی را اعلام کرد

فون در لاین نام کمیسرهای پیشنهادی کمیسیون اروپایی را اعلام کرد
Copyright 
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئیس کمیسیون اروپا نام نامزدهای پست های مهم اروپایی کمیسیون اروپا را معرفی کرد.

آگهی

اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، ساعت ۱۲ پنج شنبه به وقت بروکسل، نام نامزدهای پست های اجرایی اتحادیه اروپا، کمیسرها، را معرفی کرد.

وی اعلام کرد که کمیسیونی تشکیل داده است که کاملا همگرا است و قصد آن حمایت از اقتصادی است که منافع شهروندان اروپا در آن اولویت دارد. وی در ساختمان کمیسیون اروپا گفت که نمایندگانی از شمال و جنوب و شرق و غرب اروپا برای نامزدی پست های کمیسیون معرفی شده اند تا «اروپایی داشته باشیم از فرهنگ‌های مختلف که به نقطه مشترک ایمان و اعتقاد دارد.»

رئیس کمیسیون اروپا در جریان سخنرانی معرفی نامزدهای پست‌های اجرایی تاکید کرد که همواره بر برابری جنسیتی تاکید کرده است و به همین دلیل نمایندگانی که معرفی کرده است این موضوع را بین زنان و مردان معرفی شده رعایت می کنند. وی فرانتس تیمرمن، نائب رئیس فعلی کمیسیون را بار دیگر به عنوان معاون اصلی خود در چهار سال آینده معرفی کرد. وی اعلام کرد که تیمرمن پروژه اصلی اروپا، مبارزه با گرم شدن زمین را مدیریت کرد.

ویرجینیوس سینکویلیوس، کمیسر محیط زیست و مبارزه با آلودگی های اقیانوس ها معرفی خواهدشد. وی تنها بیست و هشت سال دارد.

سیلوی گولار، سیاستمدار فرانسوی به عنوان کمیسر بازاریابی و هم چنین بخش دفاعی و فضایی اتحادیه اروپا معرفی شد. سیلوی گولار که هم حزبی امانوئل ماکرون است و پرونده قضایی قراردارد باید رای اعتماد پارلمان بدست آورد.

رئیس کمیسیون اروپا، دیدیه ریندرز را به عنوان کمیسر دادگستری و بخش قضایی اتحادیه اروپا معرفی کرد. دیدیه ریندرز وزیر پیشین بلژیکی محبوبیت زیادی در کشور خود ندارد و به دلیل عملکرد خود مورد انتقاد رسانه های بلژیکی قراردارد.

دوبراوکا شویوتسا، از کرواسی به عنوان کمیسر دموکراسی و گسترش آن در اروپا معرفی شد.

فون در لاین اعلام کرد که کمیسیون تحت نظر او کمیسیونی کاملا «ژئوپلتیک» خواهد بود.

فون در لاین که به زودی کار خود را به عنوان رئیس کمیسون اروپا آغاز می‌کند، نخستین زنی است که به این مقام می‌رسد. از مجموع ۲۶ نفری که او برای تشکیل کمیسیون تحت ریاست خود به پارلمان اروپا معرفی کرده، ۱۳ نفر زن و ۱۴ نفر مرد هستند. به جز بریتانیا که قرار است به زودی از اتحادیه اروپا خارج شود، هر کشور عضو اتحادیه یک نماینده در ترکیب کمیسیون دارد.

کمیسرهای کمیسیون فعلی اتحادیه اروپا را ۱۹ مرد و تنها ۹ زن تشکیل می دهند.

کمیسیون اروپا بال اجرایی اتحادیه است. می توان اورزولا فن در لاین را بنوعی رئیس دولت اتحادیه اروپا نامید. ترکیب مورد نظر رئیس کمیسیون باید مورد تائید اعضای پارلمان اروپا نیز قرارگیرد. پارلمان اروپا از ۳۰ سپتامبر تا هشتم اکتبر، به مدت یک هفته جلسات رای اعتماد به کمیسرهای پیشنهادی را برگزارخواهدکرد. بعید به نظر می رسد که تمام اعضای پیشنهادی خانم فون در لاین رای اعتماد کسب کنند. از جمله نمایندگان مجارستان، رومانی و فرانسه که پرونده های تعقیب قضایی آنها باز است.

در میان کمیسرهای پیشنهادی می توان به یوهانس هان از اتریش، ماریا گابریل از بلغارستان، جوزپ بورل از اسپانیا، پائولو جنتیلونی از ایتالیا، و مارگاریتس اسکیناس از یونان اشاره کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتقادها از محل سکونت رئیس آینده کمیسیون اروپا در بروکسل

ابهام در آغاز به کار به موقع کمیسیون جدید اروپا

پارلمان اروپا به نامزدی سیلوی گولار برای عضویت در کمیسیون رای نداد