ابهام در آغاز به کار به موقع کمیسیون جدید اروپا

 ابهام در آغاز به کار به موقع کمیسیون جدید اروپا
Copyright 
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فرانسه، رومانی و مجارستان باید نامزدهایشان را برای پست‌های کمیسیون اروپا معرفی کنند تا بار دیگر فرایند تایید صلاحیت آنها در پارلمان اروپا انجام شد. با این حال بعید به نظر می رسد که قبل از تاریخ اول نوامبر، فرایند رسیدگی به صلاحیت نامزدهای این کشور پایان پذیرد.

آگهی

کمیسیون جدید اروپا در روزهای اخیر با موانع جدیی مواجه شده که امکان آغاز به کارش در اول ماه نوامبر را تقریبا غیرممکن کرده است.

اورزولا فن در لاین، رئیس جدید کمیسیون اروپا در فرایند انتخاب کمیسرهای کمیسیون اروپا، ابتدا با بحران در دولت رومانی مواجه شد و مجارستان نیز نتوانست کمیسر جایگزین تعیین کند.

همچنین در روز پنجشنبه، پارلمان اروپا نامزدی سیلوی گولار فرانسوی را برای عضویت در کمیسیون اروپا رد کرد، تصمیمی که بر مشکلات رئیس جدید کمیسیون افزوده است.

روزنامه لوموند فرانسه در تحلیل رد شدن نامزدی سیلوی گولار نوشت که این ماجرا شکستی سنگینی برای امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه بود و وی را خشمگین کرده است.

امانوئل ماکرون همچنین روز جمعه در دیدار با ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان در کاخ الیزه با هشدار نسبت به بحران در آغاز به کار کمیسیون اروپا گفت که «ما نباید اجازه دهیم بحران سیاسی اروپا تشدید شود.»

نمایندگان پارلمان اروپا نامزدی سیلوی گولار را با ۸۲ رای مخالف در برابر ۲۹ رای موافق، رد کردند.

سیلوی گولار با دو اتهام روبروست، اتهام نخست از سوی سیستم قضایی فرانسه و در مورد مشارکت در پرداخت حقوق به یک دستیار پارلمانی در فرانسه با استفاده از بودجه اروپایی مربوط می شود و دومین اتهام او دریافت دستمزدی قابل توجه از شرکت یک میلیاردر آلمانی-آمریکایی است در حالی که نماینده اروپا بوده است.

او پیشتر این اتهامات را رد کرده و به پارلمان اروپا گفته است که او فردی کاملا «پاک» است.

سیلوی گولار در پی رد شدن نامزدی‌اش از سوی پارلمان اروپا در حساب توئیتری‌اش نوشت: «من تصمیم پارلمان اروپا را بخاطر احترام به دموکراسی، می پذیرم. از امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری و اورزولا فن در لاین برای اعتمادشان و همه اعضای پارلمان که به من رای دادند، تشکر می کنم.»

فرانسه، رومانی و مجارستان باید نامزدهایشان را برای پست‌های کمیسیون اروپا معرفی کنند تا بار دیگر فرایند تایید صلاحیت آنها در پارلمان اروپا انجام شد.

با این حال بعید به نظر می رسد که قبل از تاریخ اول نوامبر، فرایند رسیدگی به صلاحیت نامزدهای این کشور پایان پذیرد تا کمسیون جدید بتواند کارش را طبق برنامه آغاز کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فون در لاین نام کمیسرهای پیشنهادی کمیسیون اروپایی را اعلام کرد

نکاتی مهم درباره چهار رهبر جدید نهادهای اروپایی

بحران سیاسی در پرو؛ در پی یورش پلیس به خانه رئیس‌ جمهور شش وزیر استعفا کردند