تدابیر ویژه اروپا در مقابله با حملات سایبری

تدابیر ویژه اروپا در مقابله با حملات سایبری
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به گفته کمیسیون اروپا در دو سال گذشته نزدیک به هشتاد درصد از شرکت‌های اروپایی هدف حمله سایبری قرارگرفته‌اند.

آگهی

اتحادیه اروپا قصد دارد تدابیر ویژه‌ جدیدی را در مبارزه با حملات سایبری بکار ببندد. کشورهای عضو اتحادیه اروپا در آخرین گفتگوهای مشترک تصمیم گرفته‌اند تا اروپا را در مقابل حملات سایبری ایمن کنند. برای این کار ابتدا باید در مقابل سرقت اطلاعات و داده‌ها ایستاد. اتحادیه اروپا در آخرین گزارش تاکید کرده است که بیشترین حملات سایبری با هدف سرقت داده‌های صنعتی و اقتصادی انجام می‌گیرد.

همچنین کشورهای با شرایط بحرانی، مانند کره شمالی نیز از حملات سایبری به عنوان وسیله‌ای به منظور رسیدن به اهداف سیاسی خود استفاده می‌کنند. ایالات متحده آمریکا می گوید کره شمالی سال گذشته میلادی بارها سعی کرده است به مراکز نظامی، بیمارستان‌ها و بانک‌های این کشور حمله سایبری کند.

بیشتر بخوانید: حملات سایبری به نروژ؛ متهم اصلی روسیه

تحلیلگران معتقدند که تمام کشورهای جهان در حال حاضر از هک کردن و حملات سایبری به عنوان مهمترین ابزار بهره می‌برند. ماندل فریر، پژوهشگر فرانسوی می‌گوید: «تصور اینکه قدرت کشورهای جهان در زمینه حملات سایبری آن قدر بالا رفته که می‌توانند در انتخابات و وقایع سیاسی دخالت کنند نشان می‌دهد که بسیاری از کشورها پا را از حد فراتر گذاشته‌اند و باید با این معضل برخورد جدی کرد.»

در همین زمینه کمیسیون اروپا قصد دارد کار را برای هکرها سخت‌تر کند. آلبرتو ماتزولا، یکی از مشاوران کمیسیون اروپا طرح جدیدی را برای امضای کشورهای عضو اتحادیه اروپا آماده کرده است و می‌گوید: «ما باید برای امنیت بیشتر فضای سایبری در اروپا با کشورهای خارج از اتحادیه نیز همکاری کنیم. خصوصا برای تقویت امنیت فضای سایبری نیاز شدیدی داریم تا با کشورهای غربی از جمله آمریکا و همچنین در خاور دور با ژاپن و در آسیا با هند و اسراییل همکاری کنیم.»

تنها در سال گذشته روزانه ۴ هزار حمله سایبری در قاره اروپا رخ داده است. در حال حاضر حملات سایبری در برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا بیشتر از ۵۰ درصد از جرایم را شامل می‌شود. در سال ۲۰۱۶ در حدود ۸۰ درصد از شرکت‌های اروپایی طعمه حملات سایبری شدند. 

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اتحادیه اروپا برای تحریم شهرک‌نشینان افراطی اسرائیل به «توافق سیاسی» دست یافت

روی آنتن؛ ویژه برنامه یورونیوز برای پوشش اخبار انتخابات پارلمان اروپا و نظرسنجی‌ها

اتحادیه اروپا از بسته کمک مالی ۷.۴ میلیارد یورویی به مصر خبر داد