راست افراطی و مهاجرستیزی در مجارستان

راست افراطی و مهاجرستیزی در مجارستان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

اتحادیه اروپا می گوید مجارستان ضمن محدود کردن آزادی بیان و نهادهای مدنی، باعث تقویت احزاب راست افراطی می شود.

ظهور چشمگیر راست افراطی پدیده ای است که امروز بسیاری از کشورهای اروپایی با آن روبرو هستند. مجارستان یکی از این کشورهاست. دفاع از هویت مجار در مقابل هجوم مهاجران اولویت دولت راست گرای این کشور است.

مجارستان پذیرش پناهجویان را خطری جدی برای ارزشهای اروپایی و دین مسیحیت می داند. این کشور با ظهور جنبشهای مهاجر ستیز و نژادپرستانه هم روبروست. از سوی دیگر اختلافات مجارستان با اتحادیه اروپا روز به روز بیشتر می شود. منتقدان سیاستهای دولت مجارستان در اتحادیه اروپا می گویند که همزمان با این تغییرات، آزادی های بنیادین در این کشور محدود می شود و علیه اقلیتهای جنسیتی، قومی و غیره تبعیض اعمال می شود.

مهاجران، سازمان غیردولتی، نهادهای مدنی، «دشمنان» دولت مجارستان

در این برنامه کندوکاو والری گوریا، خبرنگار یورونیوز درباره ظهور گفتمان راست افراطی و نژادپرستانه در مجارستان گزارشی تهیه کرده است.

بیشتر بخوانید:«دشمن سازی» محور اصلی گفتمان دولت راست گرای مجارستان

مهاجران، سازمانهای غیر دولتی، همجنسگراها و یا جورج سورس (میلیاردر یهودی آمریکایی مجار تبار) «دشمنانی» هستند که هدف حملات دولت مجارستان قرار می گیرند. ویکتور اوربان، رهبر حزب محافظه کار و راست گرای «فیدش» که از سال ۲۰۱۰ میلادی نخست وزیر است، برای پیروزی درانتخابات سراسری سال آینده میلادی در مجارستان دورخیز کرده است. گفتمان ضد مهاجرت و نژادپرستانه در این کشور از مقبولیت اجتماعی برخودار است. در حالیکه گروه کوچک مخالفان سیاستهای دولت، خواهان دموکراسی و آزادی بیان بیشتر هستند.

'#Hungary: the enemy syndrome' by valgauriat</a>. Full report out this Friday on <a href="https://twitter.com/euronews?ref_src=twsrc%5Etfw">euronewspic.twitter.com/5U0qiBEf1f

— Euronews Insiders (@euronewsinsidrs) November 20, 2017

منتقدان سیاستهای دولت اوربان در اتحادیه اروپا

از سوی دیگر، اختلافات مجارستان با اتحادیه اروپا روز به روز بیشتر می شود. مجارستان حاضر نشده سهم خود را در طرح اسکان پناهجویان را بپذیرد تا فشار بر یونان و ایتالیا کمتر شد.

منتقدان می گویند که در مجارستان حقوق اساسی دموکراتیک نادیده انگاشته می شود. از جمله مجارستان را متهم می کنند که ضمن محدود کردن آزادی بیان و نهادهای مدنی، به حزب های دست راستی بال و پر می دهد.

در بخش دوم این برنامه سوفی کلوده، خبرنگار یورونیوز با گیورگی شوپفلین عضو پارلمان اروپا و حزب حاکم فیدش در مجارستارن و یودیت سارجنتینی، عضو پارلمان اروپا از هلند و گزارشگر ويژه پارلمان اروپا برای بررسی وضعیت حقوق و ارزشهای اساسی اروپا در مجارستان گفتگویی انجام داده است.

EU Bully Juncker: I will personally PUNISH & SANCTION #CzechRepublic, #Hungary & #Poland for Refusing Migrants#EUhttps://t.co/cptyiDQCOV

— Zippy (@princezip) June 15, 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مجارستان؛ اوربان مبارزات رسانه‌ای خود علیه اتحادیه اروپا را از سر می‌گیرد

حمایت سفیر آمریکا در آلمان از احزاب محافظه‌کار اروپا جنجال دیپلماتیک به پا کرد

آیا مجارستان حقوق اساسی دموکراتیک در اروپا را نقض می کند؟