مخالفت پارلمان منطقه والونی بلژیک با تصویب توافقنامه تجارت آزاد میان اتحادیه اروپا و کانادا

مخالفت پارلمان منطقه والونی بلژیک با تصویب توافقنامه تجارت آزاد میان اتحادیه اروپا و کانادا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نمایندگان پارلمان منطقه والونی بلژیک مخالفت خود را با تصویب توافقنامه تجارت آزاد میان اتحادیه اروپا و کانادا اعلام کردند.

آگهی

نمایندگان پارلمان منطقه والونی بلژیک مخالفت خود را با تصویب توافقنامه تجارت آزاد میان اتحادیه اروپا و کانادا اعلام کردند. با توجه به این تصمیم، دولت بلژیک نمی تواند این توافقنامه را امضا کند، توافقنامه ای که برای اجرای شد نیاز به تایید تمامی ۲۸ عضو اتحادیه اروپا دارد.

پل مانیت، رئیس منطقه والونی بلژیک درباره دلایل مخالفتش گفت: «رای منفی ما به این گفتگوها به معنی ایجاد مانع و خرابکاری نیست. در واقع می خواهیم بگویم این توافقنامه باید بیشتر به معیارهای اجتماعی و زیست محیطی و همچنین خدمات دولتی توجه کند. باید در آینده بتوانیم بگوییم که این توافقنامه مطابق استانداردهای اروپایی است.»

ده ها نفر از مخالفان این توافق با تجمع در مقابل پارلمان از تصمیم نمایندگان حمایت کردند.

رودیریک آبوت، کارشناس بنیاد “مرکز اروپایی برای اقتصاد و سیاست بین الملل” اظهار داشت: «بخشی از توافقنامه که مربوط به مسائل اجتماعی می شود، ذهن مردم را به خود مشغول کرده است. مردم فکر می کنند بخشهایی که مربوط به آموزش، سلامت و محیط زیست می شود، روی وضعیت اجتماعی و اقتصادی آنها اثر می گذارد. خیلی سخت است از حالا پیشبینی کنیم که چه اتفاقی می افتد.»

شاندور ژیروش، خبرنگار یورونیوز در بروکسل گفت: «اتحادیه اروپا برای حفظ این توافقنامه باید پیروز جنگ حقوقی پیش رو شود، اما پرسش این است که آیا شهروندان از این توافق حمایت خواهند کرد یا نه؟»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتیجه نظرسنجی یورونیوز: تقویت بنیه دفاعی برای نیمی از رای‌دهندگان اروپایی یک اولویت است

انتخابات پارلمان اروپا: کدام کشورها خواستار سختگیری بیشتر در پذیرش مهاجرانند؟

چرا اتحادیه اروپا ممکن است اشتراک‌های پولی فیس‌بوک را در اروپا ممنوع کند؟