آغاز روز دوم اجلاس سران اتحادیه اروپا؛ اختلافات پابرجاست

آغاز روز دوم اجلاس سران اتحادیه اروپا؛ اختلافات پابرجاست
نگارش از Mohsen Salehi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دومین روز اجلاس سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حالی آغاز شد که به نظر می رسد هنوز اختلافات جدی میان طرفین وجود دارد. دیوید کامرون، نخست وزیر

آگهی

دومین روز اجلاس سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حالی آغاز شد که به نظر می رسد هنوز اختلافات جدی میان طرفین وجود دارد.

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا گفت: «پیشرفتهایی حاصل شده، ولی هنوز به توافق نرسیدیم. توافقی را می پذیرم که در برگیرنده خواسته های ما باشد. تمام تلاشم را می کنم. مذاکرات سختی در پیش روست.»

لندن خواستار داشتن حق ویژه برای تاثیرگذاری بر تصمیمات گروه یوروست، خواسته ای که با مخالفت فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه روبرو شده است. آقای اولاند اظهار داشت: «شب گذشته پیشنهادهایی مطرح شد. فرانسه مخالف اعطای حق وتو است و خواستار ایجاد مقررات مشترک مالی برای کل اروپاست.»

حال، همه نگاهها به آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان دوخته شده است. او می تواند نقش میانجی را ایفا کند و راه رسیدن به توافق را هموار سازد و مانع جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا شود.

شاندور ژیروش، گزارشگر یورونیوز در بروکسل بیان کرد: «گفته می شود که نخست وزیر بریتانیا خواستهای تازه ای را درباره موضوع خدمات اجتماعی به مهاجران مطرح کرده است. این خواسته می تواند راه رسیدن به یک توافق را سخت تر کند. اما اگر توافق حاصل شود، هیات دولت بریتانیا در لندن تشکیل جلسه می دهد و زمان برگزاری همه پرسی را اعلام خواهد کرد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شرایط آینده بریتانیا درصورت خروج از اتحادیه اروپا

نگرانی «سیتی» از خروج احتمالی بریتانیا از اتحادیه اروپا

رییس کمیسیون اروپا: حل بحران پناهجویان روش و رویکرد اروپایی می طلبد