اتحادیه اروپا برای توزیع ۱۲۰ هزار پناهجو به توافق نرسید

اتحادیه اروپا برای توزیع ۱۲۰ هزار پناهجو به توافق نرسید
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دهها پناهجو روز دوشنبه در مقابل مقر اتحادیه اروپا در بروکسل و در حاشیه نشست وزاری کشورهای اتحادیه اروپا برای دستیابی به توافقی برای توزیع پناهجویان

آگهی

دهها پناهجو روز دوشنبه در مقابل مقر اتحادیه اروپا در بروکسل و در حاشیه نشست وزاری کشورهای اتحادیه اروپا برای دستیابی به توافقی برای توزیع پناهجویان میان کشورهای عضو، تجمع اعتراضی برپا کردند و خواهان باز شدن مرزها بروی پناهجویان شدند.

دیمیتری آوراموپولوس کمیسر اتحادیه اروپا در امور مهاجرت درباره نتیجه شش ساعت مذاکره وزاری کشور اتحادیه اروپا گفت: «درباره پیشنهاد ما درخصوص ۱۲۰ هزار پناهجو به توافقی که می خواستیم نرسیدیم. اکثریت کشورهای عضو اتحادیه موافق هستند اما نه همه.»

وزرای کشورهای اتحادیه اروپا نتوانستند بن بست توزیع ۱۲۰ هزار پناهجو میان کشورهای عضو را بشکنند. آنها امیدوارند که در نشست هشتم اکتبر بتوانند برای سهمیه بندی پناهجویان میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا به توافق دست یابند. کشورهای شرق اروپا از جمله مجارستان، اسلواکی و جمهوری چک از مخالفان سرسخت سهمیه بندی پناهجویان هستند.

شاندور شیروژ، خبرنگار یورنیوز از بروکسل در گزارشی گفت: «از سخنان پایانی این نشست پیداست که رهبران، برخی امتیازات را به سیاستمداران تندروی اروپایی داده اند. برای مثال، در آینده ممکن است درخواست پناهندگی در خارج از اتحادیه اروپا بررسی شود و همچنین حفاظت از مرزهای بیرونی اتحادیه اروپا تقویت شود.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جو متشنج مذاکرات وزرای کشور اتحادیه اروپا در مورد پناهجویان

آیا زمان بازنگری در پیمان شنگن فرا رسیده است؟

رییس شورای اروپا: حداقل باید ۱۰۰ هزار پناهنده بین کشورهای اروپایی تقسیم شود