طرح جدید برای مبارزه با تروریسم در اروپا

طرح جدید برای مبارزه با تروریسم در اروپا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پارلمان اروپا پیشنهاد کرده است که زیر چتر اداره مرکزی پلیس اروپا، مرکزی برای مبارزه با تروریسم ایجاد شود تا اطلاعات مربوط به شبکه های تروریستی در آن متمرکز گردد. کار این مرکز جمع آوری اطلاعات هر کشور

آگهی

پارلمان اروپا پیشنهاد کرده است که زیر چتر اداره مرکزی پلیس اروپا، مرکزی برای مبارزه با تروریسم ایجاد شود که اطلاعات مربوط به شبکه های تروریستی در آن متمرکز گردد. کار این مرکز جمع آوری اطلاعات هر کشور در مورد مظنونان به تروریسم و نقل و انتقالات مالی توسط گروههای افراطی است.

فرانس تیمرمن، معاون کمیسیون اروپا خطاب به پارلمان گفت: “ما باید در اطلاعات بدست آمده سهیم شویم و با همکاری موثر با یکدیگر اعتماد سازی کنیم. باید بویژه همکاریهای خود را در امور قضایی و در نتیجه حکومت قانون افزایش دهیم. آژانسهای اروپایی باید تجهیز شده و از نزدیک همکاری کنند.” حزب سبزهای پارلمان اروپا می گوید هیچگونه ارزیابی از سیاستها و اقدامات جاری انجام نشده است و تاکید همچنان بر جمع آوری اطلاعات است: “وقتی به حمله به دفاتر چارلی ابدو و حملات تروریستی در بریتانیا نگاه می کنید، می بینید که عاملان آن حملات برای نیروهای امنیتی شناخته شده بودند. اینکه جلوی آنها را نگرفتیم بخاطر فقدان اطلاعات نبود بلکه فقدان استفاده از آن بود.”

یک نماینده دیگر ضمن حمایت از اقدامات جدید می گوید تقویت اطلاعات باید با تعامل همراه باشد: “از سوی دیگر باید تعامل میان مذاهب را تقویت کرد؛ تعامل میان تمدنها زیرا در زمینه برخورد و ناشکیبایی است که تروریسم زاییده می شود.”

در این میان، خبر می رسد که نیروهای امنیتی در اروپا بطور مداوم در جریان کشف و خنثی کردن حملات تروریستی هستند. پاریس همچنان در وضع فوق العاده قرار دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتیجه نظرسنجی یورونیوز: تقویت بنیه دفاعی برای نیمی از رای‌دهندگان اروپایی یک اولویت است

انتخابات پارلمان اروپا: کدام کشورها خواستار سختگیری بیشتر در پذیرش مهاجرانند؟

چرا اتحادیه اروپا ممکن است اشتراک‌های پولی فیس‌بوک را در اروپا ممنوع کند؟