دیدار نخست وزیر یونان از بروکسل در فضایی سنگین

دیدار نخست وزیر یونان از بروکسل در فضایی سنگین
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

صندوق کمک مالی اروپا که یونان برای سرمایه گذاری و کمک به جوانان به آن نیازمند است، موضوع گفتگو میان الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان و ژان کلود یونکر و مارتین شولتز، روسای کمیسیون و پارلمان اروپا در روز

آگهی

صندوق کمک مالی اروپا که یونان برای سرمایه گذاری و کمک به جوانان به آن نیازمند است، موضوع گفتگو میان الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان و ژان کلود یونکر و مارتین شولتز، روسای کمیسیون و پارلمان اروپا در روز جمعه بود.

دولت یونان تعهد کرده است هیئتی را زیر نظر یک وزیر کابینه تشکیل دهد که مستقیما میان کمیسیون اروپا و آتن در تماس باشد.

ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا گفت: “من از تحولات هفته گذشته راضی نیستم. به اندازه کافی پیشرفت نکرده ایم، اما (احتمال) هرگونه شکست را رد می کنم.”

نخست وزیر یونان بدنبال ملاقات با نماینده یونانی پارلمان اروپا که خواهان غرامت جنگ جهانی دوم از آلمان است، گفت این موضوع به مذاکرات وام یونان ارتباطی ندارد. پس از آن، اقای سیپراس نسبت به توانائیش برای اعمال تعهداتی که به مردم داده، اظهار خوشبینی کرد.

الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان گفت: “ما در مرحله ای حساس قرار داریم، اما خواهیم توانست انتظارات مردم یونان و وعده هایی را که به آنها داده ایم، برآورده کنیم. امروز روز مثبتی بود.”

یرون دی سی بلوم، رئیس گروه وزرای دارایی منطقه یورو نیز گفت که یونان در مقابل کمکهایی که آلمان به این کشور کرده است باید جانب حزم و احتیاط را نگاهدارد.

افی کوتسوکوستا، گزارشگر یورونیوز می گوید: دیدار الکسیس سیپراس در بروکسل در فضایی سنگین و با بالا گرفتن کلمات خشن میان یونان و آلمان صورت گرفت. طرفین، همچنین، در مورد جنبه های فنی فهرست اصلاحات در یونان مذاکره کردند. آقای سیپراس هفته آینده برای کنفرانس سران اتحادیه اروپا به بروکسل باز خواهد گشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

غول دنیای ارزهای دیجیتال به ۲۵ سال زندان محکوم شد

سرویس امنیتی لهستان با همکاری کشور چک یک شبکه جاسوسی روسیه را منهدم کرد

دیوان بین‌المللی دادگستری به اسرائیل دستور داد تا گذرگاه‌های بیشتری برای کمک به نوار غزه باز کند