تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه مقامات روسیه و جدایی طلبان شرق اوکراین

تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه مقامات روسیه و جدایی طلبان شرق اوکراین
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزرای خارجه بیست و هشت کشور عضو اتحادیه اروپا در نشست روز دوشنبه در بروکسل نام مقامات روس و اوکراینی بیشتری را به فهرست تحریم شدگان اضافه کردند.

آگهی

در صورت شکست مذاکرات روز چهارشنبه در مینسک، اتحادیه اروپا مقامات روس و اوکراینی بیشتری را هدف تحریم قرار خواهد داد. بر اساس این تصمیم که در نشست روز دوشنبه وزرای خارجه کشورهای این اتحادیه اتخاذ شد، این افراد از دریافت ویزای کشورهای اروپایی محروم و همچنین دارایی هایشان مسدود خواهد شد.

فدریکا موگرینی، مسئول دستگاه دیپلماسی اروپا معتقد است که باید شرایط را برای رسیدن به یک توافق سیاسی آمده کرد. او گفت: «برای افزایش شانس موفقیت در مذاکرات و همچنین دادن فرصتی دیگر به دیپلماسی، تصمیم گرفتیم که اجرای این تمهیدات را تا روز دوشنبه آینده، ۱۶ فوریه به تاخیر بیاندازیم. معتقدیم باید این فرصت داده می شد.» لیناس لینکویسیوس، وزیر خارجه لیتوانی بر این باور است که دیگر نمی توان به گفته های مقامات روسیه اعتماد کرد. او در این زمینه گفت: «همه ما خواستار یک راه حل سیاسی هستیم. مبانی قضاوت باید عملکرد طرفین باشد. دیگر نمی توان به گفته های مقامات روس اعتماد کرد. تا زمانی که عملکرد آنها را نبینیم، گفته های آنها بی ارزش است.»

در نشست روز چهارشنبه در مینسک، پایتخت بلاروس، رهبران روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان تلاش خواهند کرد تا راه حلی برای فروکش کردن بحران در شرق اوکراین پیدا کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شکست طرفداران روسیه در انتخابات کرواسی؛ محافظه‌کاران پیروز نیاز به ائتلاف با راست افراطی دارند

آغاز انتخابات پارلمانی در کرواسی؛ رئیس جمهور منتقد اروپا در سودای نخست‌وزیری است

جنجال فرهنگی در لهستان؛ مشق شب دانش‌آموزان حذف می‌شود