میزان امنیت کارت های اعتباری بدون تماس

میزان امنیت کارت های اعتباری بدون تماس
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

در برنامه این هفته سخن شما، سوفی از استراسبورگ از طریق اینترنت پرسیده است که تا چه حد روش پرداخت جدید تلفن های همراه مانند کارت های اعتباری بدون تماس، امن هستند؟ و آیا اطلاعات شخصی افراد حفظ می شود؟

سوفی نربون، دستیار مدیر کمیسیون ملی انفورماتیک وآزادی، در پاسخ به این پرسش از دو نوع خطر در استفاده از کارت های اعتباری بدون تماس می گوید: “در سال ۲۰۱۲ مشخص شد که از راه دور می توان به نام و نام خانوادگی صاحب کارت و فهرست تبادلات بانکی و شماره کارت و تاریخ انقضای اعتبار آن دست یافت. این مسئله نگرانی های زیادی برانگیخت، تا اینکه کمیسیون ملی انفورماتیک و آزادی، فوری با مسئولان دیده بان حفاظت اطلاعات کارت های اعتباری تماس گرفت و آنها متعهد شدند که از این پس، مشخصات دارنده کارت و تبادلات بانکی او قابل دسترسی نخواهد بود.

بنابراین در حال حاضر امکان شبیه سازی کارت اعتباری از طریق شماره کارت و تاریخ انقضای اعتبار آن ممکن نیست و پرداخت با چنین کارت هایی در هر حال دارای امنیت است.

خطر دوم مربوط به تجاوز به حریم خصوصی در شرایطی است که فقط شماره کارت و تاریخ انقضای آن در دسترس است. در این مورد دیده بان حفاظت اطلاعات کارت های اعتباری می گوید هنگام تحویل کارت اعتباری جدید به صاحب آن اطلاع داده می شود که می تواند به میل خود امکان پرداخت بدون تماس کارت را فعال یا غیر فعال کند. فراموش نکنید که پس از استفاده از کارت اعتباری از سیستم خارج شوید. شما نیز اگر پرسشی دارید از طریق وبسایت یورونیوز یا رسانه های اجتماعی، با برنامه سخن شما در میان بگذارید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تأمین امنیت مسافران پس از سانحه هوایی جرمن وینگز

قوانین مربوط به کارمندان مأمور در اتحادیه اروپا

انواع دروس آنلاین و تفاوتهای آنها