ترس از مهاجران بلغار و رومنیاییِ جویای خدمات اجتماعی در داخل اتحادیه اروپا

ترس از مهاجران بلغار و رومنیاییِ جویای خدمات اجتماعی در داخل اتحادیه اروپا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

در اروپا چگونه باید با ترس از هجوم مهاجران مقابله کرد؟ آیا برخی دولت ها حق دارند با این به اصطلاح گردشگری جویای خدمات رفاه اجتماعی مبارزه کنند؟ یا شاید وقت ادغام آنها در جامعه رسیده باشد؟

با برداشته شدن محدودیت ویزا در سال جاری، ترس از هجوم مهاجران از رومانی و بلغارستان کشورهای تروتمندتر اتحادیه اروپا مانند بریتانیا و آلمان را فرا گرفته است.

در بریتانیا تلاش می شود جلوی فرآیند موسوم به گردشگری برای دستیابی به خدمات رفاهی گرفته شود و در آلمان سیاست های مشابه، در دست بررسی است. اما گروهی از اندیشمندان بریتانیا این سیاست ها را وحشت پراکنی نامیده اند و خواستار آن شده اند که سیاستهایی در جهت یکپارچگی اجتماعی اتخاذ شود.

با نزدیک شدن زمان انتخابات پارلمانی اروپا در بهار آینده، یکی از لیبرال دموکرات های بریتانیا شرکای محافظه کار خود در دولت را متهم کرده است که «وحشت زده هستند».

نظرسنجی ها در این کشور نشان می دهد حزب استقلال مانند دیگر احزاب ضدمهاجر در سراسر اروپا طرفداران بیشتر پیدا کرده است.

در این برنامه «بیست و پنج ثانیه» در مورد افزایش موج مهاجران بلغار و رومنیایی به کشورهای ثروتمند در داخل اتحادیه اروپا، با مینودرا کلیوتی، عضو کمیته کار و امور اجتماعی از رومانی وعضو حزب سوسیال و دموکراتها از بروکسل، استوارت اگنیو، عضو حزب استقلال بریتانیا (UKIP) و الکس گلنی، پژوهشگر ارشد از مؤسسه پژوهش در سیاست های عمومی از لندن، صحبت کرده ایم.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مخالفان و موافقان اتحادیه اروپا چه بیمها و امیدی دارند؟

چرا با وجود کمک مالی اتحادیه اروپا به کشورهای فقیر، مهاجران اقتصادی راهی اروپا می شوند؟

ماندن یا نماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا چه پیامدهایی برای طرفین خواهد داشت؟