همکاری شهروندان اروپایی در تدوین قوانین

همکاری شهروندان اروپایی در تدوین قوانین
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

در این بخش از برنامه “سخن شما” جورج از بروکسل می پرسد: یک سال پیش طرح موسوم به “ابتکار شهروند اروپایی” راه اندازی شد. آیا فکر می کنید این کار به اروپایی ها کمک کرد تا صدایشان شنیده شود؟

زیتا گورمای عضو تشکل اتحاد برای ترقی سوسیالیست ها و دموکرات ها در پارلمان اروپا و از گزارشگران طرح “ابتکار شهروند اروپایی” به این پرسش پاسخ داده است:

“قطعا. پارلمان اروپا انیمیشن خوبی را درباره شیوه کار این طرح آماده کرده است که نشان می دهد تاکنون چهارده پیشنهاد ثبت شده است و مردم استفاده از این شیوه را آغاز کرده اند. البته طرح هایی هم رد شده اند زیرا مبنای قانونی نداشته اند.

از ابتدای سال ۱۳۹۱ ابتکار شهروند اروپایی فعال گردیده و از مردم عادی دعوت شده است که قوانین جدیدی پیشنهاد دهند. البته برای انجام این کار باید مراحل اداری دقیقی طی شود. قبل از هرچیز این پیشنهادها باید درباره موضوعات مورد صلاحیت اتحادیه اروپا باشد مثل موضوعات مربوط به محیط زیست، کشاورزی، حمل و نقل، و یا بهداشت عمومی. دوم اینکه این پیشنهادها باید توسط حداقل یک میلیون شهروند عضو اتحادیه اروپا تایید شود و این افراد باید شهروند حداقل هفت کشور اروپایی باشند. همچنین می توان پیشنهاد تجدید نظر در بعضی قوانین اروپایی را داد.

پیشنهادهای ارائه شده طی یک فرایند سه ساله مورد بازنگری و بازنویسی قرار می گیرند و اصلاحاتی در آنها بوجود می آید تا تبدیل به قانونی خوب و کاربردی برای تمام شهروندان اروپایی شوند. بنابراین صدای شهروندان اروپایی شنیده می شود و من بر اجرای این طرح بسیار پافشاری می کنم.”

برای طرح سوال و کسب اطلاعات بیشتر می توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تأمین امنیت مسافران پس از سانحه هوایی جرمن وینگز

قوانین مربوط به کارمندان مأمور در اتحادیه اروپا

انواع دروس آنلاین و تفاوتهای آنها