مرز آزادی بیان در پارلمان اروپا تا کجاست؟

مرز آزادی بیان در پارلمان اروپا تا کجاست؟
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آیا پارلمان اروپا باید کمکهای مالی خود به گروهای افراطی را قطع کند؟ مرزهای آزادی بیان تا کجاست و آیا باید محدودیتی بر سخنان نمایندگان پارلمان اروپا اعمال کرد یا نه؟ در این برنامه بیست و پنج ثانیه این موضوعات را با مهمانانمان مطرح کرده ایم.

سخنرانی های اعضای جناح راست پارلمان اروپا نسبت به ایده اروپای واحد اغلب همراه با شک و تردید است. آنها در اکثر نشست ها، انتقال دهنده خشم کسانی هستند که به آنها رای داده اند.

منتقدان با یادآوری برخی از مواضع افراطی ملی گرایانه آنها، بیگانه هراسی و نژاد پرستی، خواستار محروم شدن چنین گروههای ازکمک های مالی اتحادیه اروپا هستند.

بودجه ائتلاف جنبشهای ملی اروپا متشکل از احزاب راستگرای بلغارستان، مجارستان، ایتالیا و بریتانیا هم باید قطع شود. بعلاوه سهمیه برخی اعضای شناخته شده پارلمان فرانسه و دیگر کشورها. اما بعضی ها معتقدند، افراد منتخب مجازند عقاید خود را در پارلمان آزادانه بیان کنند ولو اینکه این کار دهن کجی به اصول حاکم بر این مجموعه باشد.

اما آیا باید جلوی اینگونه سخنرانی های آزاد را گرفت و در واقع برای آزادی بیان محدودیتی قائل شد؟ یا بهتراست کمک مالی به سیاستمداران اینچنینی قطع شود، که البته می تواند شکاف عمیق تری را بین مالیات دهندگان طرفدار آنها و اتحادیه اروپا بوجود آورد.

دراین برنامه بیست و پنج ثانیه، الکساندرا سووآن، روزنامه نگار، وبلاگ نویس و ازمخالفان حزب ضد اروپایی استقلال بریتانیا، از لندن، امیلی فان هُت استاد علوم سیاسی در دانشگاه آزاد بروکسل و در نهایت از مادرید، انریکه گررو عضو پارلمان اروپا و نایب رییس گروه سوسیال دمکراتهای پارلمان مهمان این برنامه هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مخالفان و موافقان اتحادیه اروپا چه بیمها و امیدی دارند؟

چرا با وجود کمک مالی اتحادیه اروپا به کشورهای فقیر، مهاجران اقتصادی راهی اروپا می شوند؟

ماندن یا نماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا چه پیامدهایی برای طرفین خواهد داشت؟