Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

برترین رستوران جهان معرفی شد؛ برای رزرو میز خیلی عجله نکنید

لذت بردن از سرآشپزها در محل کار
لذت بردن از سرآشپزها در محل کار Copyright AP Photo/video
Copyright AP Photo/video
نگارش از Tokunbo Salako با استفاده از  AP
تاریخ انتشار به روز شده در
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied
ترجمه شده از زبان: انگلیسی

رستوران«دیسفروتار» به معنای «لذت ببرید» که در بارسلون اسپانیا واقع شده، در صدر فهرست ۵۰ رستوران برتر جهان رتبه بندی شده و انتظار برای رزرو میز در آنجا یک سال طول می‌کشد.

آگهی

این رستوران از سوی بسیاری از راهنمایان معتبر از جمله میشلن حائز رتبه‌های برتر شده است.

برای سرآشپزهایی که این رستوران را راه‌ انداخته‌اند، دریافت لقب بهترین رستوران جهان افتخار بزرگی است که برای دستیابی به آن سال‌ها زحمت کشیدند.

این ۳ سرآشپز به نام‌های «اوریول کاسترو»، «متيو کاسانیاس» و «ادوارد زاتروچ» نخستین بار در رستوران افسانه‌ای «بویی» با یکدیگر آشنا شدند، جایی که آن‌ها به عنوان سرآشپز تحت دستور «فران آدریا» و «خولی سولر»  کار می کردند.

در آنجا بود که این سه  نفر که همگی اهل کاتالان هستند، مهارت‌های خود را تقویت کردند و دانشی را به دست آوردند که اکنون آن‌ها را به اوج دستاوردهای آشپزی رسانده است.

شراکت سرآشپزهای برتر با غذاهای اسپانیایی

این ۳ سرآشپز در سال ۲۰۱۲ میلادی تصمیم گرفتند با هم شریک شوند و اولین رستوران خود با نام «کامپارتیر» به معنی «به اشتراک گذاشتن» را در شهر کاداکس واقع در استان خیرونا افتتاح کنند.

از آن زمان، این شرکا توانستند ۲ رستوران دیگر هم در بارسلونا افتتاح کنند: رستوران « دیسفروتار» در سال ۲۰۱۴ و یک رستوران دیگر در سال ۲۰۲۲ که اسم آن هم «کامپارتیر» گذاشتند.

آنها در خصوص کسب چنین رتبه‌ای در بین رستوران‌های برتر جهان بیان کردند که این جایزه در واقع قدرت غذاهای اسپانیایی را نشان می‌‌دهد.

اوریول کاسترو در این خصوص گفت: «در گذشته، غذاهای برتر همه فرانسوی بودند، تا اینکه اینجا در اسپانیا جنبش غذاهای منطقه باسک به راه افتاد. سپس رستوران «بویی» [با کسب ستاره‌های میشلن] انقلابی در این صنعت بوجود آورد و بدون شک، این انقلاب آشپزی در کاتالونیا و در سراسر اسپانیا بخاطر کسب جایزه اول توسط رستوران ما ادامه خواهد داشت.»

وقتی موفقیت سر به فلک می‌کشد

آنها اولین ستاره میشلن را در سال ۲۰۱۵ میلادی، دومین را در سال ۲۰۱۷ و سومین ستاره میشلن را در سال ۲۰۲۳ دریافت کردند.

در سال ۲۰۲۲ آنها در فهرست ۵۰ رستوران برتر جهان سوم شدند و در سال بعد مقام دوم را کسب کردند.

حتی با چنین پیشرفت واضحی به طور سالانه، دریافت این جایزه برای تیم رستوران شوکه کننده بود.

کاسانیاس در این رابطه توضیح داد که «تا لحظه آخر معلوم نبود که ما در جایگاه نخست هستیم، بنابراین ما هم بی‌خبر بودیم و همین باعث شد تا یک لحظه جادویی برای ما رقم بخورد. باورنکردنی، غیرقابل توصیف و بی‌همتا.»

وب سایت ۵۰ رستوران برتر جهان، «دیسفروتار» را به عنوان «تجربه غذاخوردن برای یک عمر» توصیف می‌کند و «ظروف رویایی درخشان، تسلط فنی بی نظیر و ارائه سرزنده آن» را تحسین می‌کند.

شام در این رستوران می تواند شامل پستو با طراحی مارپیچ و کروی با طعم پسته به همراه مارماهی دودی و یا غذای مخصوص رستوران شامل تاپاس اسپانیایی باشد که آن را با نام «گیلدا» سرو می‌کنند.

لیست انتظار یک‌ ساله

جای تعجب نیست که تقاضا برای رزرو این رستوران رکورد بالایی زده است.

ویسنته لارا در این‌باره گفت: «از زمانی که جایزه را گرفتیم رزرواسیون رو به افزایش است، پیش از آن  لیست انتظار ما هفت یا هشت ماهه بود، اکنون تقریبا باید یک سال در انتظار ماند.»

او در عین حال می‌گوید که این جایزه انتظارات مشتریان را بسیار بالا برده و این به معنای فشار بیشتر برای تیمی است که اکنون تعداد آن به ۷۵ نفر می‌رسد.

در طی ۲۲ سالی که این رتبه بندی منتشر شده است، رستوران های برنده در منطقه کاتالونیا واقع در شمال شرقی اسپانیا هشت بار جز بهترین‌ها بوده‌اند.

ویرایشگر ویدئو • Tokunbo Salako

منابع بیشتر • J-Cut Productions

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

طولانی‌ترین پرواز بدون توقف پروانه‌ها بر فراز اقیانوس اطلس، «رنگین‌بانوها» چطور کیلومترها بال زدند؟

بهترین شهرهای جهان برای زندگی در سال ۲۰۲۴ کدامند؟

ده شرکت هواپیمایی برتر جهان در سال ۲۰۲۴ کدامند؟