Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
Find Us
آگهی

آیا سلبریتی‌ها می‌توانند نقش مهمی در تعیین نامزد پیروز در انتخابات ریاست جمهوری داشته باشند؟

رابرت دنیرو، جولیا رابرتز، تیلور سوئیفت
رابرت دنیرو، جولیا رابرتز، تیلور سوئیفت Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

از رابرت دنیرو و استیون اسپیلبرگ گرفته تا جورج کلونی و جولیا رابرتز، کم نیستند بازیگران هالیوود که از شهرت خود برای جهت دادن به جریان‌های سیاسی بهره می‌برند. اما آیا حمایت سلبریتی‌ها از یک نامزد می‌تواند در آراء کسب شده توسط او تاثیر قابل توجهی داشته باشد؟

آگهی

در این صورت آیا ورود تیلور سوئیفت به این ورطه می‌تواند، نقش تعیین کننده‌ای در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا داشته باشد؟

در سال ۲۰۲۰ هم که جو بایدن در مقابل دونالد ترامپ قرار گرفت، با توجه به مسائل مطرحی همچون حق سقط جنین، مهاجرت، سیستم بهداشت و درمان، امنیت مرزی، حقوق دگرباشان جنسی و تغییرات آب و هوایی که اختلاف نظر موجود میان دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا را پررنگ‌ کرد، موجی از حمایت سلبریتی‌ها از آقای بایدن به راه افتاد.

این روزها در آستانه رویارویی دوباره آقایان بایدن و ترامپ، جولیا رابرتز، جورج کلونی و جیمی کیمل در کنار باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق ایالات متحده برای جمع‌آوری کمک‌های مالی به نفع کارزار انتخاباتی آقای بایدن در لس‌آنجلس با هم همکاری می‌کنند.

استیون اسپیلبرگ، باربارا استرایسند، لنی کراویتز، جیمز تیلور، کانی بریتون، کارول کینگ، شونا رایمز و مارک همیل هم به اشکال مختلف در حال ایفای نقش در کارزار تبلیغاتی آقای بایدن هستند.

جورج کلونی نیز اخیرا به حضور در میان هواداران آقای ترامپ که در مقابل ساختمان دادگاه منهتن تجمع کرده بودند، حضور یافت و انتقادهای تند خود را علیه رئیس جمهوری سابق که تحت محاکمه بود، مطرح کرد، سخنانی که به قیمت از دست دادن نشان پاسداشت اقدامات خیریه او شد که قرار بود توسط انجمن ملی رادیو و تلویزیون آمریکا اهدا شود.

آیا حمایت سلبریتی می‌تواند تعیین کننده پیروز انتخابات باشد؟ پاسخ احتمالا منفی است ولی به نظر می‌رسد که آنها می‌توانند در تزریق هیجان به رقابت‌های انتخاباتی و اصطلاحا بازارگرمی برای نامزدها موفق باشند.

به همین منظور، کارزار انتخاباتی جو بایدن با اعزام سلبریتی‌ها در تلاش برای تبلیغ دستاوردهای دوران ریاست جمهوری او و نیز دادن هشدار نسبت به رشد افراط‌گرایی در صورت پیروزی نامزد تحت حمایت جمهوری‌خواهان است.

هر چند دونالد ترامپ نیز در میان سلبریتی‌ها و هنرمندان طرفدارانی دارد ولی ظاهرا کارزار تبلیغاتی او حمایت افراد مشهور را محکوم می‌کند. کارولین لیویت، دستیار دبیر مطبوعاتی دولت سابق آقای ترامپ، می‌گوید: «تنها افرادی در آمریکا که از کمپین شکست خورده جو بایدن حمایت می‌کنند، سلبریتی‌های هالیوودی هستند ولی مخاطب اصلی آقای ترامپ مردان و زنان فراموش‌شده این کشور هستند.»

تیلور سوئیفت
تیلور سوئیفتAP Photo

دیوید اشمیت، استاد دانشگاه بوفالو که سال‌هاست در مورد فرهنگ عامه تحقیق کرده، معتقد است: «آن چه در مورد تأثیر سلبریتی‌ها بر عادات رای دادن مردم گفته شده واقعاً اغراق آمیز بوده است.»

به گفته او در حال حاضر نیز تنها سلبریتی‌ای که می‌تواند نفوذ سیاسی بالایی داشته باشد، احتمالا تیلور سوئیفت است.

خانم سوئیفت در سال ۲۰۲۰ هم از جو بایدن حمایت کرد. سطح شهرت او اما این روزها بسیار بیشتر از چهار سال پیش است. چنان که به نظر می‌رسد، طرفداران بی‌شمارش حتی توصیه‌های او را نیز جدی می‌گیرند.

به عنوان نمونه او در سپتامبر گذشته از ۲۷۲ میلیون دنبال کننده خود در اینستاگرام خواست تا در وب‌سایت یک نهاد غیرانتفاعی (Vote.org) رای دهند. این اقدام او منجر به رشد ۱۲۲۶ درصدی مشارکت در رای‌گیری این وب‌سایت بود.

هر چند حمایت خانم سوئیفت می‌تواند برای دموکرات‌ها بسیار مفید باشد ولی آقای اشمید تاکید دارد که حتی فردی با شهرت خانم سوئیفت هم می‌داند که فضا چقدر دوقطبی است و خطای او می‌تواند به محبوبیتش آسیب جدی وارد کند.

دونالد ترامپ در بخشی فاش شده از کتاب در دست چاپ با عنوان «کارآموزی در سرزمین عجایب» در مورد او گفته است: «من فکر می‌کنم او زیباست، بسیار زیبا! من او را بسیار زیبا می‌دانم. من فکر می‌کنم او لیبرال است. او احتمالا ترامپ را دوست ندارد.»

اظهاراتی که هنوز با واکنش تیلور سوئیفت مواجه نشده است. او همچنین در مورد انتخابات ۲۰۲۴ نیز هنوز موضعی نگرفته است، موضعی که به باور آقای اشمید لزوما نمی‌تواند به نفع دموکرات‌ها باشد چرا که گاهی وقت‌ها سلبریتی‌ها با واقعیت‌های زندگی مردم چنان فاصله دارند که توصیه آنها می‌تواند، نتیجه عکس بدهد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سوپرایز تیلور سوئیفت برای دوست پسر فوتبالیستش؛ بوسه عاشقانه‌ای که میلیون‌ها دلار ارزش داشت

از تیلور سوئیفت تا ادل، مدونا و گوگوش؛ بلیت کنسرت‌های ستاره‌های موسیقی چند فروخته می‌شود؟

تیلور سوئیفت، «مامور مخفی دموکرات‌ها و بایدن» یا خواننده‌ای تاریخ‌ساز؟