پدر آنجلینا جولی از «دروغ‌‌ها»ی دخترش درباره جنگ اسرائیل و حماس به ستوه آمد

آنجلینا جولی و جان وُیت
آنجلینا جولی و جان وُیت Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آنجلینا جولی پیشتر اسرائیل را متهم به «بمباران عمدی جمعیت گرفتار شده در غزه» کرده بود. با این حال جان وُیت در پاسخ گفته دخترش «دروغ»‌ها را باور کرده و واقعیت این است که اسرائیل «از خاک خودش و مردمش محافظت می‌کند.»

آگهی

جان وُیت، پدر آنجلینا جولی بازیگر سرشناس آمریکایی، دیدگاه‌های دخترش را در مورد جنگ اسرائیل و حماس به شدت مورد انتقاد قرار داده و او را به انتشار «دروغ» در شبکه‌های اجتماعی متهم کرده است.

آنجلینا جولی پیشتر در ماه گذشته (۲۸ اکتبر) با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود حمله غافلگیرکننده ۷ اکتبر به اسرائیل توسط شبه‌نظامیان حماس را که منجر به مرگ ۱۴۰۰ غیرنظامی و سرباز اسرائیل شد محکوم کرد، با این حال گفت که این حمله «نمی‌تواند مرگ بی‌گناهانی را که در بمباران جمعیت غیرنظامی غزه جایی برای رفتن ندارند، توجیه کند.»

این بازیگر ۴۸ ساله در پست بعدی خود در ۲ نوامبر، اسرائیل را به «بمباران عمدی جمعیت گرفتار شده که بر خلاف قوانین بین‌المللی از دسترسی به غذا، دارو و کمک‌های بشردوستانه محروم شده‌اند» متهم کرد.

او افزوده بود: «رهبران جهان با امتناع از درخواست آتش‌بس بشردوستانه و ممانعت از تحمیل آتش‌بس به دو طرف توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد، در این جنایات شریک هستند.»

به گفته وزارت بهداشت فلسطین که توسط حماس اداره می‌شود، در بمباران‌های اسرائیل «بیش از ۱۰ هزار غیرنظامی» از جمله «۴ هزار کودک» کشته شده‌اند.

در واکنش به این پست‌ها، پدر جولی ویدئویی سه دقیقه‌ای را در حساب خود در شبکه‌ اجتماعی ایکس منتشر کرد که در آن می‌گفت از دیدگاه دخترش در مورد درگیری جاری «ناامید» شده است.

آقای ویت که در مقابل پرچم آمریکا نشسته بود، به «دروغ‌های جولی» پاسخ داد و افزود که ارتش اسرائیل «باید از خاک خود و مردمش محافظت کند.»

او گفت: «من بسیار ناامید هستم که دخترم مانند بسیاری دیگر از شرافت الهی و حقایق خدایی درکی ندارد. این در مورد نابود کردن تاریخ سرزمین خدا، سرزمین مقدس و سرزمین یهودیان است.»

وی در پیام تصویری خود گفت: «این جنگ است. این چیزی نیست که چپ فکر می‌کند و اکنون نمی‌تواند مدنی باشد. اسرائیل در یک حمله تروریستی غیرانسانی به نوزادان، مادران، پدران، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های بی‌گناه مورد حمله قرار گرفت. شما احمق‌هایی که اسرائیل را مشکل می‌نامید، باید به خود نگاه کنید و بپرسید من کیستم؟ من چیستم؟»

او اضافه کرد: « از خدا بپرس که آیا حقیقت را می‌آموزم یا به من دروغ می‌گویند و از دیگران پیروی می‌کنم؟ زیرا دوستان من، کسانی که حقیقت را می‌فهمند، دروغ را به چشم می‌بینند.»

خانم جولی که سال گذشته پس از ۲۰ سال از سمت سفیر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) استعفا کرد، هنوز به اظهارات پدرش پاسخی نداده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

جان ویت ۸۴ ساله از ستاره‌های قدیمی سینمای آمریکا به شمار می‌رود و پیش از این یک بار برنده و چهار بار نامزد جایزه اسکار شده است. او همچنین چهار بار نیز جایزه گلدن گلوب را به خود اختصاص داده است.

از جمله فیلم‌های مشهور او می‌توان به «بازگشت به وطن»، «گاوچران نیمه‌شب» و «قطار فرار» اشاره کرد. 

پیشتر در ماه گذشته هنرپیشگان سرشناسی در صنعت سینمای آمریکا نظیر ناتالی پورتمن، گال گدوت، و ایمی شومر از اسرائیل در جنگ مقابل حماس حمایت کرده بودند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چگونه می‌توان مچ دروغگوها را گرفت؟

جنگ اسرائیل و غزه در سازمان ملل؛ آیا گره‌ای که به دست شورای امنیت کور شد در مجمع عمومی باز می‌‌شود؟

چالش تازه دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۴: حمایت بایدن از اسرائیل و از دست دادن آرای عرب‌ها و مسلمانان