جزیره موریس؛ بهشتی برای کارآفرینان

جزیره موریس؛ بهشتی برای کارآفرینان
Copyright euronews
Copyright euronews
نگارش از Gorkem Sifael
هم‌رسانی این مطلب
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پنی جونز و همسرش کن آناندیل، دو کارآفرینی که زندگی دائمی در جزیره موریس را برگزیدند، در این برنامه درباره «چرایی» انتخاب این سبک زندگی و مهاجرت به این جزیرۀ واقع در جنوب شرق قاره آفریقا می‌گویند.

آگهی

پنی جونز و همسرش کن آناندیل، دو کارآفرینی که زندگی دائمی در جزیره موریس را برگزیدند، در این برنامه درباره «چرایی» انتخاب این سبک زندگی و مهاجرت به این جزیرۀ واقع در جنوب شرق قاره آفریقا می‌گویند.

پنی جونز می‌گوید: «وقتی با کن ازدواج کردم، او را متقاعد کردم که برای ماه عسل به اینجا یعنی "موریس" بیایم. یادم می‌آید که در ساحل قدم می‌زدیم و من گفتم که "اگر فردا بمیرم در خوشحالی مرده‌ام، زیرا واقعاً بهشت را تجربه کردم". ما در یک هتل پنج ستاره بسیار لوکس اقامت داشتیم و به یاد دارم که کن به من نگاه کرد و گفت: "میدونی، این تمام چیزی است که من همیشه می‌خواستم». اینگونه بود که به فکر افتادم که چه کارهایی می‌شود در این جزیره انجام داد؟ ما همیشه کارآفرین بوده‌ایم. به همین دلیل تمام توجهمان را روی تجارت آنلاین تمرکز کردیم و برای همیشه به اینجا نقل مکان کردیم.»

کن آناندیل نیز می‌گوید: «کار کردن در اینجا عالی است. سرعت اینترنت هم عالی است. بنابراین صبح زود بیدار می‌شوم و می‌توانم بنویسم یا تحقیق کنم یا سراغ کارهای بازاریابی بروم. بعد از ظهر هم کمی وقتم را در ساحل می‌گذرانم، به پیاده روی می‌روم یا قایقرانی می‌کنم. سبک زندگی در اینجا فوق‌العاده است و به همین دلیل است که به اینجا آمدیم.»

پنی جونزکه طراح رقص است، می‌افزاید: «آب در موریس مانند ابریشم لطیف است و شما احساس اطمینان و ایمنی می‌کنید. ما از قایق کایاک برای کشف جزیره موریس استفاده می‌کنیم. اینجا پر از دریاچه‌ها و جزایر مخفی کوچک و سواحل کوچکی است که می‌توانید زمانی که سوار کایاک هستید آن‌ها را کشف کنید. این یک تجربه کاملا متفاوت است و احساس می‌کنید که در تعطیلات هستید؛ واقعا لذتبخش است.»

او در ادامه می‌گوید: «یکی از نگرانی‌های بزرگ برای کسانی که می‌خواهند زندگی در اینجا را انتخاب کنند، احتمالا سیستم بهداشت و درمان است. اما کن در اینجا یک عمل جراحی داشت و چیزی که ما در موریس تجربه کردیم این بود که همه مراقبتهای قبل عمل، حین و بعد از عمل فوق‌العاده بودند.»

کن آناندیل نیز می‌گوید: «عمل ستون فقرات من موفقیت آمیز و خدمات درمانی آنها شگفت انگیز بود. جراحی که من را عمل کرد، در فرانسه آموزش دیده بود و ما پرستارهای فوق العاده ای در این جزیره داشتیم. به کمک تیم پزشکی اینجا، پس از یک دورۀ ۴۰ روزه کاملا به وضع طبیعی خودم برگشتم.»

یک شبکه تجاری بسیار قوی

پنی جونز می‌گوید: «ما خوش شانس بودیم که توانستیم با کارآفرینان زیادی آشنا شویم. انور حسینی، صاحب یکی از رستوران‌های این جزیره هم کارآفرین است. ما با هم به تبادل ایده می‌پردازیم و به سرعت با هم دوست شدیم. اینجا در موریس یک شبکه تجاری بسیار قوی وجود دارد.»

کن آناندیل که نویسنده و سخنران است، می‌افزاید: «من ایده های جدید زیادی دارم و در حال حاضر در حال توسعه یک اپلیکیشن هستم. برای بیست سال پیش‌رو، پروژه های زیادی دارم که باید انجام بدهم. می توانم کتاب‌های بیشتری بنویسم، افراد بیشتری را ملاقات کنم و به افراد بیشتری کمک کنم.»

پنی جونز در پایان می‌گوید: «تصور من این بود که حتما باید میلیونر بود تا بتوان در موریس زندگی کرد. ما خیلی خوشحال شدیم که فهمیدیم چنین چیزی واقعیت ندارد و فکر می‌کنم که این شروع یک دوره کاملاً جدید برای ما است و واقعاً در مورد آینده هیجان زده هستیم.»

هم‌رسانی این مطلب

مطالب مرتبط

دولورس الشله، ایستاده بر بام جهان

دیدار با محلی‌ها در دبی؛ سوارکار زنی که رویای کودکی‌اش را بازیافت