سیسیلیا بارتولی از سال ۲۰۲۳ مدیریت اپرای مونت‌کارلو را برعهده می گیرد

با همکاری
سیسیلیا بارتولی از سال ۲۰۲۳ مدیریت اپرای مونت‌کارلو را برعهده می گیرد
Copyright euronews
نگارش از Katharina Rabillonیورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مدیر اپرای مونت‌کارلو:‌ «من متقاعد شده‌ام که خانه‌های اپرا باید بوسیله هنرمندان مدیریت شوند. هنرمندان مخاطراتی که می تواند در یک خانه‌اپرا رخ دهد را درک می کنند و می دانند چگونه ریسک آنها را بپذیرند.»

سیسیلیا بارتولی و اپرای مونت‌کارلو، یک داستان عاشقانه طولانی مدت است. این صدای افسانه‌ای مدزو سوپرانو اخیرا در آخرین اپرای کمیک روسینی «کنت اوری» همه را مسحور کرد.

از روی صحنه تا کارهای پشت صحنه، او همچنین برای نقش جدیدی آماده می شود: برعهده گرفتن مدیریت اپرای مونت‌کارلو از سال ۲۰۲۳، بعنوان نخستن زنی که این اپرا را هدایت می کند.

سیسیلیا بارتولی می گوید: «آرزوی من این بوده که همراه با دیگر موسیقدانان، موسیقی بسازیم. بنابراین در آن زمان من با پیانو شروع کردم و کمی هم ترومپت و بعد به خواندن رو آوردم. اما مدیر شدن واقعا برای من نوعی سورپرایز است.»

ژان لویی گریندا، مدیر اپرای مونت کارلو می گوید: «سیسیلیا بارتولی یک چهره افسانه‌ای است. ما یک زن فوق‌العاده توانا را انتخاب می کنیم. هنرمندی که تاریخ هنر غنایی را متاثر کرده است. من متقاعد شده‌ام که خانه‌های اپرا باید بوسیله هنرمندان مدیریت شوند. هنرمندان مخاطراتی که می تواند در یک خانه‌اپرا رخ دهد را درک می کنند و می دانند چگونه ریسک آنها را بپذیرند.»

موشه لیزر، مدیر صحنه می گوید: «سیسیلیا کسی است که آثارش بر کار و کار مداوم بنا شده است»

پاتریس کوریر، مدیر صحنه نیز می گوید: «اپرا عشق اوست، عشق او به صحنه و اختصاص تمام انرژی اش به کاری که انجام می دهد. »

خانه هنری سیسیلیا بارتولی یک جواهر معماری است که به دست چالز گارنیه، طراح اپرای پاریس ساخته شده است.

سیسیلیا بارتولی می افزاید: «سالن گارنیه از نظر آکوستیک واقعا یک مکان جادویی و باورنکردنی است. تمام خوانندگان بزرگ گذشته و حال، اینجا خوانده‌اند. وقتی به کاروسو به بنیامینو گیگلی یا تبالدی فکر می کنم. واقعا تاریخ این اپرا خیلی مهم است. علاقمندم از هنرمندانی که هرگز شانس آن را نداشته‌اند که اینجا برنامه اجرا کنند دعوت کنم که در اینجا آواز بخوانند. همچنین می توان درها را باز کرد به روی جهان به روی سبک‌های باروک و موتسارت.»

سیسیلیا بارتولی در پایان می گوید: «امیدوارم که با انرژی و عشق فراوان ادامه دهم زیرا در نهایت موضوع عشق است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تهیه طرح حمایت از بدسرپرست‌‌ها در کنگره آمریکا با الهام از کارزار بریتنی اسپیرز

اجرای قطعه نویافته‌ای از موتزارت در افتتاحیهٔ هفته موتزارت در سالزبورگ

کنسرت سال نو ارکستر فیلارمونیک وین با پیام امید، صلح و برادری