سفر به آن سوی اقیانوس آرام با برایان ترول، خواننده باس-باریتون

با همکاری
سفر به آن سوی اقیانوس آرام با برایان ترول، خواننده باس-باریتون
نگارش از Katharina Rabillon
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

برایان ترول، خواننده باس-باریتون اهل ولز با اجرای قطعات گوناگونی در اپراخانه سیدنی به روی صحنه رفته است. از قطعاتی از واگنر گرفته تا ترانه‌های عامیانه ایرلندی.

تالار اپرای سیدنی از نظر هنر معماری یکی از بناهای چشمگیر و برجسته در قرن بیستم است. این سالن اپرا که در فهرست میراث فرهنگی یونسکو قراردارد،به تازگی میزبان کنسرتی از برایان ترول، خواننده باس-باریتون بود. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

از قهرمان‌های تیره و تار آثار ریچارد واگنر(آهنگساز آلمانی قرن ۱۹) گرفته تا کمدی موزیکال «اقیانوس آرام» و آوازهای سنتی ایرلندی، خواننده صدای باس-باریتون قطعات گوناگونی را در اپراخانه سیدنی اجرا کرد. 

اپراخانه سیدنیEuronews

 هانا استون نوازنده چنگ و همسر خواننده ایرلندی او را در این برنامه همراهی کرد.

برایان ترول می‌گوید: «برنامه با اجرای قطعاتی از واگنر شروع می‌شود. یکی از این بخش‌ها، آخرین قطعه اپرای «والکیری» است که در آن ووتان (شخصیت اصلی) برای آخرین بار با دختر محبوب خود وداع می‌کند.» 

 ترول در باره اجرای این قطعه می‌گوید:‌ «خواندن این قطعه احساسات گوناگونی در من برمی‌انگیزد. من (از ازدواج اولم) سه پسر دارم اما با هانا یک دختر داریم که باعث می‌شود احساس متفاوتی را در خواندن این قطعه تجربه کنم.» 

برایان ترول، خواننده صدای باس-باریتونEuronews

هانا استون نوازنده سابق ارکستر سلطنتی در این کنسرت قطعه موسوم به «رقص مقدس و رقص ناپاک» اثر کلود دبوسی (آهنگساز فرانسوی قرن ۱۹) را اجرا کرد. نوازنده جوان می‌گوید: «این قطعه در میان قطعاتی که برای هارپ ساخته شده اهمیت زیادی دارد. بهترین واژه‌ای که می‌توان برای توصیف آن به کاربرد اثیری است. جادویی است و با آن به جهان دیگری سفر می‌کنید.»

بیشتر بخوانید: برایان ترول و سرآنتونیو پاپانو در یک همکاری جادوئی

یکی دیگر از قطعاتی که ترول در سیدنی می‌خواند، آریایی از اپرای مفیستوله است با سوت اجرا می‌شود. 

خواننده ۴۵ ساله درباره اجرای برنامه با هانا استون می‌گوید:‌ «هانا منبع الهام من بوده است او در انجام تمرین‌ها نظم و انظباط دارد.» 

از نظر هانا استون، همسرش روی صحنه مسلط است و در کارش تمرکز دارد. او می‌گوید: «برایان ذاتا مرد صحنه است. همه می‌گویند که او صحنه را در دست می‌گیرد. اما او از این هم فراتر می‌رود. روی صحنه ما یکی هستیم و وقتی در کنار او ساز می‌زنم بخشی از وجود او می‌شوم.»

اپراخانه سیدنی در فهرست میراث فرهنگی یونسکو قرار داردEURONEWS

زوج هنرمند به ریشه‌های خود می‌بالند. آنها در کنسرت خود در سیدنی، یک آواز عاشقانه قدیمی ایرلندی را نیز اجرا کردند. ترول می‌گوید:‌ «این آواز «Ar lan y môr»‌ نام دارد و درباره عشق و بودن کنار دریاست. تمام عناصر مربوط به دریا در رابطه عاشقانه این زوج و پیوندشان تجسم می‌یابد.» 

ترول همچنین می‌گوید که قصد دارد در آينده با همسرش چند ترانه دیگر ایرلندی را که قابلیت اجرای با چنگ و آواز را دارند اجرا کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ردپای هیچکاک و فروید در اپرای «شهر مرده»

اپرای «مانون»‌ داستان زنی که هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد

خوانش شاعرانه پیانیست زن فرانسوی از اثر موریس راول