راپسودی بوهمیان؛ فیملی درباره زندگی فردی مرکوری ستاره کوئین

راپسودی بوهمیان؛ فیملی درباره زندگی فردی مرکوری ستاره کوئین
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در فیلم «راپسودی بوهمیان»: نقش فردی مرکوری را «رامی مالک» بازیگر آمریکایی برعهده گرفته است و برایان سینگر کارگردان آمریکایی آنرا کارگردانی کرده است.

آگهی

قطعه «راپسودی بوهمیان» فردی مرکوری اکنون تیتر فیلمی است که زندگی این ستاره گروه راک «کوئین» را حکایت می کند.

نقش فردی را در این فیلم «رامی مالک» بازیگر آمریکایی برعهده گرفته است و برایان سینگر آمریکایی آنرا کارگردانی کرده است.

فردی مرکوری که با نام فرخ بولسارا در تانزانیای کنونی متولد شد در پایان نوجوانی به همراه خانواده‌اش به بریتانیا مهاجرت کرد.

رامی مالک که نقش مرکوری را بازی می کند درباره او می گوید: «چیزی ناپایدار و اضطراب آور در او وجود دارد. دلسوزیی در او می توان دید که الهام بخش حس تعلق جمعی، عشق و همراهی است اما همزمان حسی از فاصله با چیزها هم به شکلی در او حضور دارد.»

مرکوری برای لحن تندی که در مصاحبه هایش داشت مشهور بود و خودش را «روسپی موزیکال» معرفی می کرد.

همچنانکه در این فیلم توضیح داده می شود مرکوری چهار دندان پیش اضافی داشت که دندانهای فوقانی او را متورم می کرد. او معتقد بود که این ویژگی دندانها باعث شده است که شدت طنین صدایش افزایش یابد.

رامی مالک چند ماه پیش از فیلمبرداری دندانهای مصنوعی ایی که برای این منظور ساخته شده بود را تست کرد تا بتواند بیشتر شبیه او شود.

پت هموند نوشته است که اگر ایده این بوده که رامی مالک در میان کاندیداهای اصلی بهترین بازیگر اسکار قرار گیرد باید گفت که با این فیلم ماموریت انجام شده است.

برای بسیاری از منتقدان رامی مالک بطور حیرت آوری توانسته نقش مرکوری را بازی کند. با این حال برخی انتقاد کرده اند که چگونه می شود برای ساختن زندگینامه او به زنگبار (تانزانیای کنونی) سفر نکرد و گفت که بیوگرافی یک ستاره راک ساخته شده است؟

فردی مرکوری خواننده سرشناس گروه کوئین در سال ۱۹۹۱ در سن ۴۵ سالگی و در اثر بیماری ایدز درگذشت. نمایش این فیلم بار دیگر عاشقان موسیقی راک را به خاطرات گروه کوئین در لندن ۱۹۷۰ باز می گرداند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کنسرت گروه راک «اسکورپیونز» در لبنان

گروه راک افغان اریکین در ایران؛ لذت شنیدن موسیقی در کارگاه نجاری

هفتهٔ صنایع خلاق باکو؛ مسابقهٔ طراحی بازی کامپیوتری و جشنوارهٔ فیلم‌های موبایلی