فیلارمونیک وین و گوستاوو دودامل با موسیقی مرزها را از میان برمی دارند

با همکاری
فیلارمونیک وین و گوستاوو دودامل با موسیقی مرزها را از میان برمی دارند
نگارش از Katharina Rabillon
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

از نیویورک تا بوینوس آیرس، ارکستر فیلارمونیک وین و گوستاو دودامل تماشاگران را در تور آمریکای خود مجذوب می‌کنند

گذشتن از مرزها وبرقراری پیوند بین فرهنگها رسالت موسیقی است. فیلارمونیک وین به رهبری گوستاوو دودامل، از نیویورک تا بوینوس آیرس و با گذار از خانه اپرا و کنسرت با شکوه «پلاسیو دو بل آرتس» در مکزیکوسیتی این کار را انجام داده اند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

گوستاوو دودامل: با موسیقی تمام خاک قاره آمریکا را در آغوش می گیریم

گوستاوو دودامل، می گوید: «من به آمریکای واحد اعتقاد دارم. ما سعی می کنیم با موسیقی تمام خاک این قاره را در آغوش بگیریم. خیلی خوشحالم که بخشی از برنامه هستم.»

از نظر دنیل فروهاسور، مدیر ارکستر فیلارمونیک وین برگزاری این تور به همراه رهبر ارکستر اهل ونزوئلا اتفاق خاصی است. او می گوید:«اولین بار است که به همراه گوستاوو دودامل اینجا هستیم و همین هم باعث شده که این تور خاص باشد. سفر کردن با او به آمریکای لاتین هم اتفاق خاصی است. شور و اشتیاق او برای موسیقی بی نظیر است. موسیقی در خون اوست.»

Euronews
پلاسیو دبلاس آرتس، میکزیکوسیتیEuronews

«سمفونی شماره چهار چایکوفسکی روح را می نوازد»

رهبر ارکستر ونزوئلایی در این اجرای درخشان، سمفونی چهارم چایکوفسکی را اجرا کرد، سمفونی که از تاریکی و افسردگی آغاز می شود و با روشنایی و ظفرمندی پایان می گیرد.

گوستاو دودامل درباره سمفونی شماره چهار چایکوفسکی می‌گوید: «این سمفونی پر است از آواهای تغزلی و ارکستر فیلارمونیک وین به خوبی از پس اجرای آن بر می آید. اجرایی پر از احساس موسیقی که هر میزانش مانند مخمل، روح را نوازش می کند.»

دنیل فروهاسور درباره اجرای اثر آهنگساز روس قرن نوزدهم می گوید: «مثل این است که چایکوفسکی این سمفونی را برای ما ساخته است: این ملودی هایی که برای سازهای زهی نوشته شده است و همین طور قسمت هایی که سازهای بادی و برنجی به نوبت به تنهایی ملودی را می نوازند.»

Euronews
گوستاوو دودامل و فیلارمونیک وینEuronews

شور و کشش دو طرفه میان دودامل و فیلارمونیک وین

علاقه میان دودامل و فیلارمونیک وین از یک دهه پیش شروع شد. گوستاوو دودامل به خاطر سبک کار پرشور و شگفت انگیزش شناخته شده است.

دنیل فروهاسور، مدیر ارکستر فیلارمونیک وین درباره اولین تجربه های کار با دودامل می گوید: «دیوانه وار کار می کرد و در عین حال فوق العاده خوب کارش را انجام داد. اگر کسی مثل او ارکستر را رهبری کند، اصلا به تمرین نیاز ندارید. همه اعضای ارکستر با او ارتباط برقرار می کنند.»

گوستاوو دودامل می گوید که رابطه قوی ای با فیلارمونیک وین برقرار کرده است. وی می افزاید: «ارتباط با فیلارمونیک وین از همان اول جادویی بود.یادم می آید برای اولین بار قطعه ای از برامس را با فیلارمونیک وین تمرین می کردیم. وقتی تمرین تمام شد فکر می کردم قلبم از حرکت می ایستد: صدای این ارکستر مرا شگفت زده کرده بود. رابطه من با فیلارمونیک وین قوی است. من به آن افتخار می کنم. خوشحالم که بخشی از این خانواده هستم.»

بیشتر بخوانید: آمریکا؛ اجرای شورانگیز «یوجا ونگ» و «گوستاوو دودامل» در سالن کنسرت والت دیسنی

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رمزگشایی از کنسرتو ویولن استراوینسکی؛ اجرای «سرزنده» نوازنده یونانی

شب‌های صدا؛ بزرگ‌ترین فستیوال‌های موسیقی شهری در جهان

روایتهای مختلف از اپرای «افسانه‌های هافمن»