مراسم پایانی اسکار در غیاب اصغر فرهادی

مراسم پایانی اسکار در غیاب اصغر فرهادی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مراسم پایانی اسکار امسال لحظاتی با عالم هپروت گره خورد.

آگهی

مراسم پایانی اسکار امسال لحظاتی با عالم هپروت گره خورد. اشتباه در عنوان کردن نام بهترین فیلم برای دقایقی دست اندرکاران عالم هپروت را بروی صحنه برد ولی در نهایت «مهتاب» جایزه بهترین فیلم این دوره را از آن خود کرد.

بری جنکینز کارگردان این فیلم گفت: «می خواهم از همه کسانیکه پشت سر و پیش رویم ایستاده اند قدردانی کنم. برای اینکه شما ما را انتخاب کردید. برای این انتخاب سپاسگزارم. قدرش را می دانم.»

فیلم مهتاب به داستان زندگی نوجوانی سیاهپوست در یکی از محله های خشن میامی می پردازد.

کارگردان مهتاب درباره این فیلم می گوید: «شماری از اعضای آکادمی شاهد زندگی خود در این فیلم بودند. تشویق کننده است. برای اینکه شخصیت داستان فردی به حاشیه رانده شده است. به گمانم آکادمی این فیلم را برگزیده تا این پرسوناژها را در کانون توجه قرار دهد و نشان دهد آمریکایی های متفاوتی وجود دارند و همگی آنها برسمیت شناخته می شوند.»

از سوی دیگر دیمین شزل جایزه بهترین کارگردان را برای عالم هپروت از آن خود کرد.

اما استون نیز جایزه بهترین بازیگر زن را برای بازی در همین فیلم بدست آورد. این نخستین بار است که این هنرپیشه جایزه اسکار را دریافت می کند.

اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی مرد نیز به کیسی افلک برای نقش آفرینی در فیلم «منچستر کنار دریا» داده شد.

«فروشنده» اصغر فرهادی نیز جایزه بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان را از آن خود کرد. انوشه انصاری به نمایندگی این کارگردان برای دریافت جایزه بروی صحنه رفت و پیام وی را خواند. آقای فرهادی در پیام خود گفته بود: «من متاسفم که امشب با شما نیستم. غیبت من به علت احترام به مردم کشورم و شش کشور دیگر است که با قانون غیرانسانی ای که مانع ورود مهاجران به آمریکا می شود مورد بی احترامی قرار گرفته اند. تقسیم کردن جهان به دسته ما در برابر دسته دشمنان ما باعث ایجاد هراس می شود و توجیه فریبکارانه ای برای خشونت و جنگ است. این جنگ ها مانع دموکراسی و حقوق بشر در کشورهایی می شود که خود قربانی خشونت بوده اند. فیلمسازان می توانند دوربین های خود را روشن کنند تا ویژگی های مشترک انسان ها را ضبط و کلیشه های موجود در مورد کشورها و ادیان گوناگون را بشکنند. آن ها می توانند بین ما و دیگران همدلی ایجاد کنند. ما امروز بیش از همیشه به این همدلی نیازمندیم. سپاس بر شما.»

فیلم فروشنده پیش تر نیز جوایز بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد را از جشنواره کن بدست آورده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«کلاه سفیدها»، برنده جایزه اسکار بهترین فیلم مستند

واکنش رسانه های اجتماعی به اشتباه اعلام نام برنده اسکار بهترین فیلم

حواشی جنجالی و خبرساز اسکار ۲۰۱۷