سومین همکاری تام هنکس و ران هاوارد بر اساس اثر نویسنده «رمز داوینچی»

سومین همکاری تام هنکس و ران هاوارد بر اساس اثر نویسنده «رمز داوینچی»
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

«دوزخ» (Inferno) اقتباس سینمایی جدیدی از کتاب دن براون، نویسنده آمریکایی است.

آگهی

«دوزخ» (Inferno) اقتباس سینمایی جدیدی از کتاب دن براون، نویسنده آمریکایی است. در این داستان هیجان انگیز و راز آلود که در فلورانس روی می دهد تام هنکس باری دیگر در نقش پروفسور رابرت لانگدون ظاهر می شود.

پروفسور لانگدون تنها کسی است که می تواند دنیا را از یک فاجعه غریب نجات دهد. پس از «رمز داوینچی» و «فرشتگان و شیاطین» این سومین همکاری تام هنکس و ران هاوارد، کارگردان آمریکایی بر اساس کتاب های دن براون است. دن براون در سال ۲۰۰۳ میلادی با نوشتن کتاب «رمز داوینچی» به شهرت جهانی رسید.

عوامل فیلم برای معرفی «دوزخ» به سنگاپور آمده اند و ران هاوارد، کارگردان با اشاره به تفاوت «دوزخ» با فیلم های پیش می گوید: «این فیلم حال و هوای امروزی تری دارد. حتی هانس زیمر موسیقی متن آن معاصر نوشته است. به دلایلی فکر می کنم این فیلم متفاوت است و تاثیر مستقیم تری بر مخاطب خواهد داشت. تعلیق و هیجان بیشتر دارد و درام بیشتری می سازد.»

«دوزخ» از بازی فلیسیتی جونز، بن فاستر، عمر سی و عرفان خان بهره می برد. فیلمبرداری آن فروردین سال ۹۴ در ونیز شروع و در فورانس تمام شد. تام هنکس، بازیگر آمریکایی به اهمیت و تاثیر مکانهای تاریخی ایتالیا اشاره کرده و می گوید: «نکته خاص فیلم این است که برای ساخت آن باید به این محلهای خارق العاده بروی و از خصوصیت و غنای آن بهره برداری کنی. در نتیجه علاوه بر اینکه شغلی داری از این امتیاز هم بهره می بری.»

فیلم «دوزخ» بر محور «کمدی الهی»، شاهکار دانته شاعر قرن سیزدهم میلادی شکل می گیرد. تام هنکس در نقش پروفسور لانگدون با دنبال کردن رد اشعار دانته، در جستجوی رمز خنثی کردن یک نقشه مرگبار است. فیلمنامه اقتباسی کار دیوید کپ است و فیلم هشتم اکتبر (۱۷ مهر) در فلورانس افتتاح می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

شمارش معکوس برای اعلام برنده جایزه «لوکس» پارلمان اروپا به فیلم برتر ۲۰۲۳ آغاز شد