معرفی گروه تئاتر مستند ساز از روسیه

معرفی گروه تئاتر مستند ساز از روسیه
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تئاتر «کنام» از روسیه در چارچوب یک جشنواره بین المللی به شهر لیون فرانسه آمده است. جشنواره دوسالانه «سان انتردی» Sens Interdits (به معنی ورود

آگهی

تئاتر «کنام» از روسیه در چارچوب یک جشنواره بین المللی به شهر لیون فرانسه آمده است. جشنواره دوسالانه «سان انتردی» Sens Interdits (به معنی ورود ممنوع) که سال ۲۰۰۹ تاسیس شده است گروههای هنری بین المللی کمتر شناخته شده و درعین حال جالب را دعوت می کند.

پاتریک پنوت، مدیر هنری تئاتر «کنام» می گوید: «تئاتر کنام در شهر کامسامولسک در نزدیکی رود آمور، در ۸ هزار کیومتری مسکو واقع شده و یکی از نامهای شناخته شده در دنیای تئاتر مستند است.»

نمایش امسال این گروه به موضوع خودکشی می پردازد و برداشتی از کتاب ابله داستایوفسکی است. تاتیانا فرولووا، کارگردان از اقدام دوستی به خودکشی در حالیکه دیگران از افسردگی او حتی مطلع نبوده اند الهام گرفته است. او می گوید: «مردم این سیاره را با آگاهی ترک می کنند. نمی خواهند با ما زندگی کنند. این تراژدی است که هر سال جمعتی به اندازه جمعیت شهر برلین ناپدید می شود. مسیر اشتباهی انتخاب کرده ایم و وارد خیابان بن بستی شده ایم. این یکی از مشکلات اصلی امروزی ما است که از جنگها و پناهندگان هم بدتر است برای اینکه دست کم می دانیم ریشه این مشکلات در کجا است.»

«کنام» اولین کمپانی تئاتر روسیه است که تلاش می کند با پنج بازیگر خود مستقل باقی بماند. آنها دستمزد و یا کمک هزینه ای از دولت دریافت نمی کنند و آزداند تا تئاترشان را با ویدیو، عکس و یا نقاشی ترکیب کنند. این گروه که در اروپا شناخته شده است، پس از اجرا در فستیوال لیون، از نوامبر تا ژانویه در چند شهر دیگر فرانسه اجرا خواهند داشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«تجربه مُد ووگ» در دوبی؛ معرفی طراحان نوظهور

هجوم هواداران به بریتنی اسپیرز در جریان سفر او به اسرائیل

آیا ارزش زنان در هند از گاو کمتر است؟