موسیقی باروک در جشنواره «در باغهای ویلیام کریستی»

با همکاری
موسیقی باروک در جشنواره «در باغهای ویلیام کریستی»
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

جشنواره «در باغهای ویلیام کریستی» در باغ یک ویلای ییلاقی در وانده، در شمال غربی فرانسه برگزار شد. ویلیام کریستی همراه با گروه «هنرهای شکوفا» خود که شهرتی جهانی دارد در باغ ویلای ییلاقی خود به اجرای مو

ویلیام کریستی در موسیقی باروک پیشگام است. او شاهکارهای آهنگسازانی همچون لولی، کامپرا و شارپانتیه را اجرا می کند. شاهکارهایی که در شرف فراموشی هستند.

جشنواره ای منحصر به فرد در باغ یک ویلای ییلاقی در وانده، در شمال غربی فرانسه برگزار شد. جشنواره ای از موسیقی باروک در فضای باز و در میان پرچین ها و در زیر درختان یا در کنار حوض باغ که حصارهای میان هنرمندان و شنوندگان در آن از بین رفت. این جشنواره “در باغهای ویلیام کریستی” نام داشت. ویلیام کریستی آمریکایی است که فرانسوی ها را با موزیک باروک خودشان آشنا می کند.

ویلیام کریستی می گوید: «من فردی هستم که برای کشف کردن فرهنگ اروپایی به اینجا آمدم. من از همان ابتدا عاشق آن بودم. در نتیجه این باغ نوعی ادای احترام است. یک نوع نشانه است تا از فضل و کمالی باسابقه تجلیل شود. امری که به وضوح، گزینشی و ناهمگون و گسترده است. فرانسوی و ایتالیایی و انگلیسی و آمریکایی است و برای من لذت بخش است.»

ویلیام کریستی همراه با گروه «هنرهای شکوفا» که شهرتی جهانی دارد، از هنرمندان جوان مدرسه عالی خود علاوه بر نوازندگانی از مدرسه پرآوازه جولیارد نیویورک برای اجرا در جشنواره اش دعوت کرده است. او همراه با پل اگنیو، یار وفادارش در محل «گردشها» به اجرا پرداخته و کنسرتهایی کوتاه و عصرانه را در گوشه و کنار باغ برگزار می کنند.

ویلیام کریستی می گوید: «وقتی جوانتر بودم خیلی سریع یاد گرفتم که می توانم روی موزیک و تسکین بخشی آن حساب کنم. چیزی است که می تواند به شما آرامش دهد و شما همین احساس را در مورد باغها خواهید داشت. می توانم در آن بچرخم و استراحت کنم و شاد شوم. همنشین هم می توانم پیدا کنم زیرا با موزیک شما هیچگاه در باغ تنها نیستید.»

او می افزاید: «ما مدت سی سال بر روی “هنرهای شکوفا” کار کردیم و خیلی خوشحال هستم. خیلی به آنچه انجام دادیم مفتخرم. ما به موزیکی که زندگی نداشت زندگی دادیم. ما همچنین طرز فکر جدیدی را نسبت به سایر دوره های موزیک پدید آوردیم. چگونه یک نفر به این قطعه نگاه می کند؟ چگونه با آن روبرو می شود؟ رویکرد صادقانه چیست؟ ما بخشی از مهمترین تجربه موزیکال در پایان قرن بیستم بودیم.»

ویلیام کریستی می گوید: «من خودم را در لحظه ای فوق العاده از زندگی می بینم که همه چیز در حال وقوع است. منظورم دانشجویانم، شروع کارنامه حرفه ای آنها، آغاز شهرت، و معروف شدنشان است. حس می کنم که وقتی با این افراد هستم هیچ احساسی از سن و سال وجود ندارد. احساس بزرگی و پیری مانند کسی که همه چیز را تجربه کرده، ندارم. خیلی به شوق می آیید، انرژی زیادی وجود دارد. به عبارت دیگر راه فوق العاده ای است که از نظر روانی جوان بمانید.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

لذت توامان از طبیعت و موزیک نزد ویلیام کریستی

رقابت فینالیست‌های جایزهٔ هربرت فون‌کارایان برای رهبر ارکستر جوان

جایزهٔ هربرت فون‌کارایان برای رهبر ارکسترجوان؛ مرحلهٔ نیمه‌نهایی