انیمیشن زندگی «ماکسیمیلیان کلبه» قهرمان هولوکاست

انیمیشن زندگی «ماکسیمیلیان کلبه» قهرمان هولوکاست
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

یک گروه از هنرمندان انیماتور در مکزیکوسیتی داستان یکی از قهرمانان جنگ جهانی دوم را برای نسل جدید زنده می کنند. زندگی ماکسیمیلیان کلبه، موضوع این فیلم

آگهی

یک گروه از هنرمندان انیماتور در مکزیکوسیتی داستان یکی از قهرمانان جنگ جهانی دوم را برای نسل جدید زنده می کنند. زندگی ماکسیمیلیان کلبه، موضوع این فیلم انیمیشن سه بعدی به نام «مکس و من» است.

ماکسیمیان کلبه، کشیش و راهب لهستانی که «قدیس آشویتس» نام گرفته،سال ۱۹۴۱ در این بازداشتگاه به جای یک سرباز لهستانی دواطلب مرگ شد.

پیوتر آدامچیک بازیگر لهستانی که صدای این سرباز لهستانی را اجرا می کند می گوید: «زندگی ماکسیمیلیان کلبه، نماد انسانیت است. تصور کنید در یکی از ناامید کننده ترین موقعیتهای تاریخی، زمانی که آلمانی ها، نازی ها مرتکب هولناکترین جنایت ها می شدند او ثابت کرد که همیشه در قلب ما جایی برای عشق و نیکی بی حد و مرز وجود دارد. عشق بر همه چیز غلبه پیدا می کند، این جمله او است و در یکی از دیالوگهای فیلم ما آمده است.»

ماکسیمیلیان به دلیل کمک به یهودیان در هنگام اشغال لهستان توسط نازی ها در بازداشتگاه آشویتس زندانی بود. سال ۱۹۴۱ پس از فرار عده ای از اسرا، فرمانده بازداشتگاه برای ارعاب سایر زندانی ها، ۱۰ زندانی را با مرگ از گرسنگی مجازات می کند.

ماکسیمیلیان به جای یکی از این محکومان به نام فرانچیشک گایوونیچک داوطلب مجازات شد و پس از دو هفته گرسنگی با تزریق سمی به قتل رسید. این سرباز نجات یافته امروز ۷۰ ساله است و در مراسم تبرک ماکسیمیلیان کلبه در واتیکان شرکت کرد.

«دوس کورادوس» شرکت مکزیکی تهیه و توزیع فیلم و سازنده «مکس و من» در زمینه تولیدات سینمایی مذهبی فعالیت می کند. مدیر عامل آن با الهام از پیام ژان پل دوم برای اشاعه مسیحیت ، از سال ۲۰۰۶ اقدام به ساختن فیلمهای کاتولیک با کیفیت کرده است. فیلم «مکس و من» داستان تراژیک کشیش لهستانی را در قالب رودرویی یک دی جی نوجوان با مردی میانسال بازگو می کند. تهیه کننده فیلم می گوید سبک انیمیشن کارتونی به دلیل انعطاف پذیری آن انتخاب شد.

فیلم «مکس و من» برای نمایش افتتاحیه به انگلیسی، اسپانیولی و لهستانی دوبله می شود و در مراسم روز جهانی جوانان ۲۰۱۶ در شهر کراکوف در لهستان اکران خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

شمارش معکوس برای اعلام برنده جایزه «لوکس» پارلمان اروپا به فیلم برتر ۲۰۲۳ آغاز شد

ژان لوک گدار از بنیانگذاران موج نو سینمای فرانسه و جهان درگذشت