دو فیلم رقیب برای دریافت گوی بلورین جشنواره کارلوی واری

دو فیلم رقیب برای دریافت گوی بلورین جشنواره کارلوی واری
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مارسین کوشالکا، کارگردان لهستانی برای نمایش «عنکبوت قرمز»، اولین فیلم بلند خود در جشنواره کارلووی واری شرکت کرد. «عنکبوت قرمز»در بخش اصلی رقابت ها

آگهی

مارسین کوشالکا، کارگردان لهستانی برای نمایش «عنکبوت قرمز»، اولین فیلم بلند خود در جشنواره کارلووی واری شرکت کرد. «عنکبوت قرمز»در بخش اصلی رقابت ها شرکت کرده است.

داستان فیلم دهه شصت میلادی و در شهر کراکو لهستان روی می دهد. مرد جوانی به نام کارول، پس از کشف جسد یک پسربچه تصمیم می گیرد قاتل زنجیره ای به نام عنکبوت قرمز را به هر قیمتی پیدا کند. این جستجو کارول را در مسیر خطرناک و بازی با مرگ قرار می دهد.

مارسین کوشالکا، در نشست خبری گفت: «موضوع این فیلم تمایل به اهریمن و شیطان است، شیطانی که اسمی یا تعریفی ندارد. من نمی توانم آن را توضیح بدهم همانطور که نمی توانیم دلیل تمایل افراد به کشیده شدن به مسیر شیطانی را توضیح بدهیم.»

«عنکبوت قرمز»یکی از دو فیلم لهستانی شرکت کننده در بخش رقابتهای فستیوال است.

فیلم «آوای درختان» اولین تجربه کارگردانی فرانسوا پلوکن، فیلمساز کانادایی نیز برای دریافت گوی بلورین رقابت می کند. زندگی در شهر کوچک و کارگاه چوب بری خانوادگی برای جرمی، نوجوان ۱۷ ساله جذابیتی ندارد. گوش دادن به هیپ هاپ، رانندگی و وقت گذرانی با دوستانش برای او جالب تر است.

فرانسوا پلوکن می گوید: «به نظر من نوجوانی دوره جالبی است. همه چیز مبهم است و هنوز شکل نگرفته. به گذشته و جایی که از آن آمده ای نگاه می کنی گویی نمی خواهی جزیی از آن باشی. لحظه مهمی در زندگی است، زمانی که باید از گله ای که تو را پرورده جدا شده و راه خودت را پیدا کنی.»

در مجموع شش فیلم از کانادا در بخشهای مختلف جشنواره امسال کارلووی واری نمایش داده خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

شمارش معکوس برای اعلام برنده جایزه «لوکس» پارلمان اروپا به فیلم برتر ۲۰۲۳ آغاز شد