فعالیت هنری آکادمی فرانتس لیست در بوداپست پس از نوسازی

فعالیت هنری آکادمی فرانتس لیست در بوداپست پس از نوسازی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

موسیقی تنها جلوه خیره کننده «آکادمی لیست» در بوداپست، پایتخت مجارستان نیست. کارمرمت و نوسازی دو ساله این بنای زیبا که سال ۲۰۱۳ به پایان رسید، برنده جایزه اتحادیه اروپا شد. بازسازی نه تنها شامل گچبری و نقاشی بلکه در برگیرنده تغییرات فنی پیشرفته برای شنیدن و نواختن موسیقی بود.

این مدرسه موسیقی ۱۴۰ پیش توسط فرانتس لیست، موسیقدان معروف مجارستان تاسیس شد.

آندرا ویگ، رییس آکادمی می گوید: «ما نه تنها علاقه مردم به آکادمی را حفظ کردیم بلکه توانستیم توجه بیشتری را به این مرکز هنری جلب کنیم. دلیل اصلی زیبایی ساختمان است. بعلاوه توانستیم فضاهای بنا را به زیبایی بازسازی کرده و به امکانات قرن بیست یکمی مجهز کردیم که جایزه نوسترای اتحادیه اروپا را کسب کرد.»

آکادمی سال ۱۸۷۵ با پنج استاد و ۳۸ هنرجو در آپارتمان فرانتز لیست شروع به کار کرد و امروزه دارای ۱۶۷ آموزشکده جداگانه، بعلاوه یک مرکز کنسرت است. بسیاری از استادهای موسیقی مجارستان در این جا تدریس می کنند.

بازسازی ساختمان در میدان فرانتز لیست بوداپست عمدتا با بودجه اتحایدیه اروپا عملی شد. پس از بازگشایی سالن بزرگ آکادمی، شهر بوداپست با جمعیت نزدیک به دو میلیون نفر، اکنون صاحب شش مکان مهم برای اجرای کنسرت و اپرا است. با وجود محدودیت مالی، برنامه اجرای های هنری آنها برای ۱۲یک سال آینده تکمیل شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«تجربه مُد ووگ» در دوبی؛ معرفی طراحان نوظهور

هجوم هواداران به بریتنی اسپیرز در جریان سفر او به اسرائیل

آیا ارزش زنان در هند از گاو کمتر است؟